oskmar

Alla inlägg den 15 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 15 april 2022 17:41

 

Solsken i dag!

    

Det var långfredagen det, med ett strålande solsken hela dagen!

Nu har det bildats lite tunna skyar på himlen, men jag hoppas på en lika fin dag i morron också, hoppas kan man ju få göra.

Under natten mot den här dagen var det fullmåne och stjärnor i mängder.

Just nu är det 8,5 plusgrader, under natten var det minusgrader, men det gör inget om det innebär en solig dag med så många plusgrader som i dag.

 

Och månsken under natten!

 

Det har varit ganska lugnt på Bellvikssjön i dag. Men i morse var det ett gäng ungdomar som åkte i superfart på skidor längs sjön, det var nog ungdomar som är hos Nils Gunnar och Ingrid gissar jag.

På Käringholmem har det varit soldyrkare hela dagen tills nu och jag tror att jag är nära bekant med dem också.

 

Jag har också varit ute men här hemma hos mig och nu är det inte så roligt före, man vet inte vilka skor man ska ha på fötterna nu. För tidigt för stövlar på grund av isiga fläckar här och där, måste ha broddskorna för säkerhets skull än så länge och innan vägarna torkat upp tror jag att jag måste flyga.

 

Nu har jag tittat på nyheterna och får då veta att ryssarna anfaller Kyiv igen, fast de skulle dra sig bort därifrån.

Nu säger Putin att det är en hämdaktion för det sänkta fartyget igår. Nu helt plötsligt har de ändrat sig, de sa ju först att det en olycka, för att inte erkänna att Ukraina hade kapaciteten att angripa dem och deras flaggskepp.

Det är bara lögner hit och dit och ibland ljuger de fast sig, det blir svårt att veta vad de sa innan förstås.

I Mariopol tror man att de är så illa ute nu att de svälter ihjäl där och de släpper inte in hjälporganistionerna.

Ja, fy om de kunde skicka "rysstyggingen" dit pepparen växer, men det finns ingen så dålig plats att det går att hysa in honom.

Jo, det finns en säker plats för honom och det är det där heta stället, det hetaste som finns, där platsar han!

 

Men nog är det väl på tiden att demonstranter för betala för den skadegörelse de ställer till med, med tanke på gårdagens och dagens demonstrationer!!!

 

Nu hoppas vi på en lika vacker och solig dag i morron, till glädje för dem som jobbar och sliter på veckorna och bara har helgen på sig, jag klarar mig för jag bestämmer själv när jag ska vara ute eller inne.

 

Dagens namn är: Olivia och Oliver, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra långfredagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards