oskmar

Alla inlägg den 10 april 2022

Av Elsa Mårtenzon - 10 april 2022 16:49

 

Det snöar på söndagmorron, men det gick över i regn.

      

 

En helgrå söndag! Från morron var det täta snöskurar och från mitten av dagen spöregn. Men det känns mera rätt med regn den här årstiden i alla fall och regn behöver vi inte skotta.

Just nu är det 3,5 plusgrader och ett strilande regn, inte den minsta lucka på himlen. Som det verkar när jag tittar på YR så lär det fortsätta till mitten av måndagen. Jaha!

Ett par timmar senare- äh, nu har det börjat blåsa igen. Det har varit vindstilla under dagen, men nu slut på det...

   

Jag blir så förbaskad! Matti skickade nyss ett meddelande att det finns en till på Facebook med min bild men Mårtenzon stavat med ä istället för å. 

Naturligtvis är jag kapad igen, jag vet inte för vilken gång i ordningen.

Caroline hade svarat på vederbörandes vänförfrågan, men gör inte det!

Vad jag vet så finns jag bara i en upplaga, radera alla såna vänförfrågningar!

Än så länge hade vederbörande bara tre vänner, bromsa i tid, det är inte jag som tigger vänner!

Jag får förfrågningar flera per månad, som använder sig av andras indentiteter med bild, ibland är det en läkare, enligt lögnerna. Ibland är det nån hög militär eller annan hög titel. Hur kan de vara så dumma att de tror att jag ska gå på sån smörja?

En som är ständigt återkommande och kallar sig läkare har hittat en naturbild som jag lagt ut för minst tio år sedan på Facebook, som vill ha kontakt för att jag tar så fina bilder.

Han kan dra till det där heta stället som jag hört talas om, jag är icke intresserad hur han än skryter om mina bilder.

Men det är klart, alltid kan de lura nån, senast i veckan har jag sett på Malos program en som blivit så grundlurad som hon kunde bli och nu var utfattig efter det.

Och att låna dessa fulingar pengar det måste väl vara det dummaste man kan göra, som hon hade gjort. Och det var en ung kvinna, men låter det för bra då är det alltid osanning och lurt.

Fy fy fy och fy!!!

Nog kan nätet vara bra till mycket, men det är en osäker väg på ännu flera sätt är jag övertygad om. Det gäller att passa sig hela tiden. Och inte tro på allt man läser där heller, alltid kolla källan!

Jag har hört på radion så många unga flickor, tonåringar, som blivit utnyttjade av "fulagubbar". Man blir förvånad över att det finns såna gubbtjyvar, men det har gått upp för mig att de finns en i varje buske.

De har förstört många unga flickors liv, jag har hört på radion, flickan i fråga berätta om det.

Det finns inte straff nog för såna, en långsam plågsam död helst.

Nu låter jag så där grym och hemsk igen, men det är bara att tänka sig själv med en tonåring, kanske barnbarn, som blivit utnyttjad så där, då tror jag att man kan uttrycka sig med såna ord, för jag tycker det är oförlåtligt!

Det är så jag tänker när hör om det på radion och Tv:n, jag tänker : Oj om det var Freja t ex, då skulle jag ta död på äckelgubben!

 

Dagens namn är: Ingvar och Ingvor, grattis till er!

Och grattis till Ivans Ingvor i Jönköping!

 

Ha en bra söndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards