oskmar

Direktlänk till inlägg 21 mars 2023

Mars 2023 03 21 solig dag

Av Elsa Mårtenzon - 21 mars 2023 16:20

 

Solen sken och fåglarna kvittrade...

 

Soligt hela dagen med lite spridda moln på himlen och plusgrader under dagen.

Just nu är det 0,3 plusgrader och nästan helt klar himmel.

 

Ja, inte har jag gjort rätt för mig i dag, tvärtom.

Igårkväll när Laila kom och såg hur uselt jag gick och jag berättat vad det berodde på så ringde hon 1177 direkt, utan att fråga mig.

Så småningom under kvällen efter mycket telefonerande blev det Dorotea sjukstuga, hemma igen klockan nio på kvällen med löfte om att komma igen i morse.

Sedan har hela dagen gått åt på Dorotea sjukstuga och vidare till Åsele för röntgen, ingen spricka i fotleden och inget brutet, tack och lov.

Hemma för en timme sedan och fått i mig lite restmat sedan igår och nu lägger jag av för att vila foten.

Under natten som var sov jag nere i en fåtölj och det blev inte mycket sömn. Det ska jag försöka ta igen i samma fåtölj ikväll, men med två kuddar på fotpallen för att komma högre med foten, det är råd som jag fått under dagen.

Mycket tacksam att jag slapp fara till Lycksele, borta bra men hemma bäst!

Också mycket tacksam för att Laila ställt upp så bra som hon gjort.Tack, tack, tack!

I morron har Ingrid lovat komma och hjälpa mig med det jag behöver, och handla åt mig när hon åker till Dorotea i morron, jättesnällt!

 

Nyss ringde doktor Staffan och sa att det var ligamenten i fotleden som jag töjt ut, det var det som gjorde så ont. Han sa åt mig att vara försiktig framöver och försöka gå utan att ta onödiga risker så kunde jag vara bra om två till tre veckor. Bra!

 

Dagens namn är: Bengt, grattis till er som bär det namnet!

 

Och grattis till min kusin Bengt i Australien!

 

Ha en riktigt fin tisdagkväll, vi ses och hej då!

 

    

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards