oskmar

Alla inlägg den 8 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 8 april 2023 17:51

 

I dag har jag inte tagit några bilder, jag visar upp en klar himmel sedan igårkväll istället, som visade sig vara föränderlig tills i dag.

  

Påskaftonen har gått över ikväll och vädret har inte varit lika soligt som igår, men inte heller helmulet. Igårkväll var det ju så klart och fint men vid tolvtiden när jag kollade innan jag gick till sängs så var himlen heltäckt med moln, det ändras snabbt i april när det gäller vädret.

Det har varit ganska friska vindar i dag, de som varit ute har nog fått söka sig i lä för att inte frysa, gissar jag.

Själv har jag varit inomhus hela dagen och har inte känt mig vilja sitta i lä, för inne har det inte blåst.  

Just nu är det 5 plusgrader och ganska mycket moln runt om, blåsten fortsätter, tallkronorna svajar i vinden.

  Tidigare i veckan var det fina himlar också, men inte så idag...

  

Jag har inte varit ensam på påskafton i alla fall. Redan kvart i elva kom Maria och hade med sig påsklunch som hon lagat hemma, jag har inte bjudit på mer än bröd och smör till maten, och eftermiddagsfika.

Hon har nyss åkt hem till sig och hundarna, Larsa jobbar i påskhelgen och då ägnar hon sin omsorg åt andra, snäll som hon är.

I går var till sin fars syster i Strömsund och hade med sig lunch som de åt tillsammans och i morron skulle hon åka till sin svärmor i samma syfte med en lunchkorg som hon skulle dela med Inga.

Och när jag berömmer hennes omtänksamhet, så svarar hon att, så här har hon ju sällskap i dagarna tre när Larsa är borta hela påskhelgen.

    Tusen tack för i dag Maria, för både mat och alla givande samtal vi haft under dagen!

 

Ikväll var jag bjuden på middag på Näsudden, men det var tur för mig att

Ann Cathrine ringde och ändrade det till i morron istället, jag skulle inte orkat äta något där ikväll, hon vet hur "stormatig" jag är numera och att jag inte skulle orkat med att äta något ikväll. Tack för den omtanken!

 

Vilken tur, nu har jag en middag att se fram emot i morron och lunch har jag blivit bjuden på idag!

     

 

En vacker morron sedan förra veckan.

  

 

Dagens namn är: Najda och Tanja, grattis till er!

 

Ha en god fortsättning på påskaftonen, vi ses!

 

Hej då och glad påsk igen!

    

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards