oskmar

Alla inlägg den 2 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 2 april 2023 17:29

 

Halvsju i morse, det ser superlovat ut i dag också!

        

Vädret har varit helt perfekt i dag också, otroligt. 

Nu funderar jag verkligen om det kommer att räcka till för påsken också, så länge som det har hållit i sig nu.

Inte för att jag är så beroende av påskväder numera som förut, men jag unnar verkligen de som varit inne och jobbat att få komma ut i solen och njuta av en fin påskhelg.

När jag ser på väderkartorna på TV nu så ser det ut som att det blir grumligare efter den här helgen, synd i så fall.

Det var 17 grader kallt i morse när jag kom ner i köket, kvart över sex och det har varit fint hela dagen med 1-2 minusgrader i skuggan.

Just nu är det 0,4 grader kallt på skuggsidan och helt molnfri himmel.

 

En härlig dag väntar om man ska vara utomhus, ta till vara det!

    

I dag strax före elva knackade det på dörren och in kom Ann Cathrine och jag stod som ett frågetecken.

Jan Peter var in som hastigast i gårkväll men han sa inget om att de skulle vara på Näsudden i helgen.

Jag fick således sällskap till elvakaffet i dag och hon satt nog här en dryg timme och vi pratade både om det ena och det andra. Det händer inte så ofta och det blev uppskattat av mig som fick en pratstund helt oförhappandes.

Sedan skulle hon ut i solen och det gjorde hon rätt i!

  

Själv har jag inte varit ute mycket i dag, mer än hämtat ved och varit och tömt askan om blivit under veckan.

I dag har jag äntligen tagit hand om högen tvätt som jag haft ute på bron både länge och väl nu, beroende på min fot.

Men nu har den högen blivit till noll och intet, skönt. Men den doftade rent och gott efter alla kalla nätters vädring och var lättstruken.

 

Halv fyra på eftermiddan och solen fortsätter som den började dagen!

  

 

Dagens namn är: Gudmund och Ingemund, grattis till er som bär de namnen!

Inte de vanligaste vad jag kan förstå.

 

Ha en fin söndagkväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

  

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards