oskmar

Alla inlägg den 25 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 25 april 2023 16:33

 

Det bara snöar och snöar...

  

I dag har det varit lätt att hålla sig för skratt med tanke på vädret.

Det har snöat precis hela dagen och antagligen hela natten också. Det är tur att det är plusgrader så att det tinar och inte växer till dm-tjockt snötäcke.

Men nu har det blivit helvitt igen så gott som och det finns liiite på taken också.

Jag ser inte ett dyft av holmarna nu, det är helvitt och tätt som i en mjölsäck.

Just nu är det 0,8 plusgrader och vräker ner, det får inte bli minusgrader, det bestämmer jag här och nu. Jag får väl se om jag blir åtlydd!?

 


 

Fortsättning följer...

      

Jag köpte nötfärs för ett par veckor sedan och idag skulle jag göra en gryta av den. Den har naturligtvis legat i frysen under tiden den fått vänta på att bli använd.

Men aldrig att jag gör om detta, jag gillar inte nötfärs, har ätit älgfärs i årtionden, gillar den färsen och är van vid den.

Den här smakade bara kor som stått i lagdugården, det var länge sedan jag vande mig av med den. 

Jag åt upp en liten "klick" av den, resten ska räven få när den kallnat. Räven ska leva den också och jag gör inte om ett sånt köp en gång till, lurade mig själv för att det var extrapris på den. Men hur billigt blev det när jag inte äter upp den?'

  

 

I dag har Biden meddelat att han ställer upp i nästa presidentval, jag tycker att åldersstrecket har gjort sig gällande nu.

Han är ganska stapplig redan och säger en del grodor som folk hajar till för.

Har de verkligen inget folk i USA som kan kandidera på demokraternas sida, då är det mer än ynkligt.

Pajasen som republikanerna är beredda att skicka fram än en gång gör ju att man undrar om de är alldeles utan folk med en insida på sitt huvud, Trump klarar ju inte ens uppdraget som pajas, han bara fuskar sig fram.

 

Nu har jag suttit vid TV:n en timme och fått reda på bland annat, att tingsrätten utdelar straff på skurkarna och HD släpper dem fria på löpande band.

Vad är det för jäkla ordning egentligen? Det är hur tydligt som helst i båda fallen vad de hade planerat göra, men juridiken gör det möjligt att fria dem.

Ändra lagen så fort som möjligt, det är bara ett "penningförö" annars och skurkarna kan köra på i sina ganstervanor hur fritt som helst.

Men det har äntligen börjat diskuteras deras möjligheter till fritagningar på grund tillgång att kunna använda mobiler när de sitter inne

 

Dagens namn är: Markus, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses! 

 

Hej då för den här snörika kvällen!

    

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards