oskmar

Alla inlägg den 11 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 11 april 2023 16:42

 

Kvart över sex på morrron, nysnö på backen och grumligt på himlen, så började dagen.

    

Det låg 3-4 cm nysnö på backen när jag kom ner i morse och det var plusgrader, 2-3 grader.

Himlen var naturligtvis helgrå.

Frampå dagen började molnen ge vika och på eftermiddan har det varit en hel del sol.

Just nu är det 7,2 plusgrader och mycket av molnen har fått ge vika, solen skiner.

 

Jag hade besök när jag kom ner i morse...

    

Jag var in till Dorotea på morgonen och det var en väldigt slipprig väg att köra på. Snön som kommit under natten hade gjort susen minsann. Man kan gott säga att vägen är en skandal, det är grop på grop, man får vara glad om man kan köra 30- 40, hela vägen fram till asfaltvägen.

Och när man kommer hem rinner det gegga från bilen så det är svårt att kliva ur den utan att få sina kläder fulla med "jord" och grus.

 

På eftermiddan har solen strålat så grant...

    

 

Nu har jag sett nyheter på Efter Fem där de kommenterat den allvarliga Pentagonläckan, rörande bland annat Rysslands krig mot Ukraina.

De säger att det är mycket allvarlig information som kommit ut och sprids på Nätet och de vet inte hur och genom vem som det spridits.

Det finns verkligen ingen det går att lita på i dagens läge, det kan ju vara så illa att det är någon inom den trängre kretsen som det sålts för pengar.

Eller, jag vet inte och det är inte så konstigt för det verkar som ingen vet än så länge. På en del håll förnekas det här och på andra håll beskrivs det som ytterst allvarligt.

Nu verkar det vara så oroligt överallt i världen så man förvånas hur allt ska lösas. En del löses ju aldrig utan grävs fram efter hur många år som helst och börjar om på nytt.

    

 Dagens namn är: Ulf och Ylva, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards