oskmar

Alla inlägg den 27 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 27 april 2023 16:53

 

Jag anade solen bakom molnen klockan nio imorse och det kom fram till slut och var välkommen.

 

   Efter fler dagar med grå himmel och ymnigt snöfall blir man vederkvickt när solen visar sig igen och det har den gjort idag!

Det har varit ganska mycket moln, men också sol och den var välkommen.

Just nu är det 5 plusgrader och sol av och till.

Det blåser ganska friskt men det är bra för det tar på snön och det behövs, nästan första maj och massor med snö kvar.

 

Klockan fem i kväll mycket mer blå himmel och solsken.

      

I dag har jag inte varit hemma mycket, jag har varit till både Hoting och Dorotea.

Till Hoting för att kapa håret och till Dorotea för flera ärenden av olika slag.

Hemma först vid fyratiden och som vanligt är det alltid bäst hemma.

Det är tur att jag är en hemkär typ, annars skulle jag väl längta bort för att slippa vara ensam, men icke sa Nicke.

Jag gruvade lite för att det skulle vara blöta och geggiga vägar över alla bräddar i dag, eftersom det snöat så mycket under veckan. Men snön hade tinat bort helt och vägarna torkat upp ganska bra, det var inte alls så som jag befarade.

    

Jag ska fatta mig kort ikväll, igårkväll blev det aningen för långt och mycket att läsa för dem som tittar in för att se vad jag "svamlat" om.

  

 

Dagens namn är: Engelbrekt, grattis till er!

Ganska ovanligt namn numera, jag känner till en och han bor i Högland.

 

Ha en riktigt fin torsdagkväll, vi ses!

 

Jag älskar när himlen bjuder på starka färger och visar den gärna!

Hej då!

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards