oskmar

Alla inlägg den 13 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 13 april 2023 16:53

 

Kvart över åtta i morse, inte alltför grått ändå.  

 

Hej på torsdagkväll!

Det har varit blandat väder i dag också, det är ju april.

På eftermiddan har det varit mest av solsken. Plusgrader har det varit hela dagen, några regndroppar har det fallit under dagen, men ingen snö än så länge.

Det var plusgrader under natten också och det tar på snön.

Just nu är det 6 grader varmt och solsken från en nästan klar himmel.

 

Snön rinner bort, det blir inte lätt att använda sparken när jag ska hämta ved nu, inte min vedkärra heller. Ja, kommer dag kommer råd.

  

På morron kom det en bil förbi som såg ut att vara en "trumtinare", gissar jag.

Jag undrar hur det ser ut upp efter vägen här, om de kunnat tina upp den igenfrusna trumman i dag? Eller om vägen är översvämmad som den hade börjat bli igår?

 

Det blir snöfria fläckar här och där nu...

  

Nu har det skett igen, andra gången på omkring tre månader. En fritagning av en misstänkt 17-årig mördare!

Jag fattar inte att de inte kan plocka av dem mobilerna när de sitter häktade??? De ska inte kunna meddela sig med sina likasinnade kriminella kompisar under dessa omständigheter!

Om de har möjligheten att ringa och meddela dem när de ska till tandläkaren, hur lätt är det inte då att utföra en fritagning av en misstänkt mördare.

Hur dumt som helst och jag är förvånad över att det inte ställs några frågor om just det, i media.

Jag har inte hört om de fått tag på den som blev fritagen för tre månader sedan, som var dömd till tio år. Jag skulle tro att han befinner sig utomlands vid det här laget. Uselt av krimvården att inte ha bättre koll!

  

 Nu vet de i alla fall, tydligen, vem som står för Pentagonläckan, en pojkspoling det också tydligen, med udda åsikter. Han har i alla fall åstadkommit en hel

del som är skadligt för många. Usch! 

  

Ur "3000 otroliga fakta om Sverige":

"Till Gustav 11 bröllopsdag år 1620 serverades glass som en mellanrätt i den 48 rätters stora middagen."

Slut citat

 

Ojoj, vilka matvrak! Hur kan man äta 48 rätter? Och vad bestod den middagen av förutom glassen? Det skulle jag vilja veta...

  

 Dagens namn är: Artur och Douglas, grattis till er!

 

Artur som namn har förekommit i Bellvik, han var privathandlare i Bellvik ett antal år.  Han var gift med en syster till min mor, vars namn var

Anna Hildedrott Kristina, kallades Hilde.

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Hej då med en bild från elvatiden igår kväll! (Tagen genom köksfönstret)

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards