oskmar

Alla inlägg den 7 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 7 april 2023 16:33

 

Halv sju i morse, inte sååå mycket moln ändå...

  

Vädret i dag blev inte det allra sämsta ändå, men med aprilstuk, vilket innebär varierat.

Det har varit korta snöskurar på förmiddan, men lite innehåll i dem och korta. Från tidig morron var det sol, sedan hopade sig molnen när snöskurarna skulle infinna sig. På eftermiddan har det varit solsken och fint. Plusgrader från morron och hela dagen.

Just nu är det 4,5 plusgrader i skuggan och nästan klar himmel, lite fina små molntussar här och där som prydnad mot det blå.

 

Halv åtta, mera moln men solen fanns där!

    

I dag har det varit folk på Käringholmen hela dagen från att vädret blev med sol. Det har varit en del skotertrafik på sjön, nu verkar alla åkt hem till sig när klockan närmar sig fem på kvällen.

 

Stundvis har det varit gott om moln men solen har fått vara framme en hel del ändå!

  

Nu har jag tittat på TV över en timme och kan konstatera att under tiden har alla moln försvunnit och det har börjat blåsa.

Nu är det hur vackert påskväder som helst, det kan väl få bli så här i morron också då, tycker jag.

 

Halv sju på kvällen och inga   moln alls!

    

Jag har inte haft känning av någon påsk under dagen, har kunnat konstatera att det har varit förändringens tid under många år nu.

I och för sig är det inte konstigt alls, det skulle vara mera underligt om det inte var så, det har hunnit rinna mycket vatten under broarna och många påskar har det varit. 

Påsken har jag inte räknat som en så stor helg som jul, utan det viktigaste har varit vädret, så att man kunnat vara ute och att solen har flödat. Då har den varit fulländad. 

Men så har det absolut inte varit alla gånger. Första påsken som jag var ensam ringde Gunnel och sa att Björn och hon skulle komma hit på långfredagen och vi skulle fara på Käringholmen. 

De skulle ta med sig allt vi skulle äta, jag skulle inte behöva mer än hänga med på en "underbar dag" i vackert väder.

Men aj, vad vi bedrog oss, när de kom var det världens oväder, blåst och drevsnö så vi såg inte sjön.

Jag sa, vi tar oss inte ner till sjön ens, vi får hitta på något annat eller äta matsäcken inomhus.

Till slut kom vi på att Anders med familj var uppe i Dabbnäs, vi far på deras balkong och äter matsäcken där.

Och det gjorde vi! Det gick bra vi blev mätta och vi fick frisk luft. Vi satt och begrundade styggväre ett tag. 

    

Vi fikade hemma hos mig sedan maten sjunkit ner och vi kände oss kaffesugna. 

Och jag slapp vara ensam allena på långfredagen, nu är jag mera van det också.  

 

Dagens namn är: Irma och Irmelin, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på långfredagens kväll, på återseende!

 

Hej då och Glad Påsk igen!

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards