oskmar

Alla inlägg den 5 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 5 april 2023 17:20

 

Fin början på dagen!

  

Det har varit jättefint väder i dag med sol och plusgrader.

Det var lite moln till att börja med som försvann och höll sig borta.

Nu är solen så på alerten på morron så den har hunnit fram till termometern innan jag kommer ner från sovrummet därför vet jag inte hur kallt det var på morron, men det var 8-9 minusgrader när jag gick upp till sovrummet klockan 20 minuter i tolv igårkväll. Så en lite kallare natt var det även denna.

Just nu är det 6 plusgrader och solen gassar på, inga moln så långt jag kan se.

 

Trots det vackra vädret har jag inte varit längre än ut på bron idag, men är man dum i huvudet får man lida med kroppen, jag har inte gett mig själv tiden för det.

Jag tar väl igen det nån annan solig dag.

 

Nu har kvällssolen kommit till sin rätt...

    

Den enda kontakt jag haft med en levande människa i dag var när Laila ringde på eftermiddan och önskade mig en glad påsk.

Då var de på väg till fjälls, en dag tidigare än vad hon hade sagt förut.

Man får väl hoppas att vädret blir bra för alla som ska fira påsk.

Jag har nyss sett väderrapporten på TV och det verkar bli lite blandat under helgen, men det är ju april och då kan vädret vara lite hit och lite dit.

Ja, det är inte mycket man kan göra åt det, bara ta det som det kommer.

 

Inte så lyckad bild men den får hänga med ändå.

  

Bland de fem som SÄPO infångade i går som terrormisstänkta var en av dem endast 15 år. Det är inte klokt, ett barn, i ett gäng terrormisstänkta.

Nu har det gått alldeles för långt!

 

Jag har också alldeles nyss hört om den lille pojken i Luleå som blev mördad av sin far och det är såå grymt så jag ryser. 

Det ena är värre än det andra, de sociala var så klart varnade så det borde inte alls gått så långt som till att sonen blev mördad. Han hade berättat att han var rädd för sin far!

Stackars barn och det verkar bli fler och fler av dessa brott också.

Det finns alla sorter från långvarig misshandel, svält och förgiftning med ättika så den lilla magen "brinner" upp.

    

 

Dagens namn är: Irene och Irja, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra onsdagskväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen!

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards