oskmar

Alla inlägg den 22 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 22 april 2023 16:53

 

Nu har solen lyckats ta sig fram!

    

I dag har jag inte sett skymten av sol. Vid sex-tiden i morse var det en ljusare rand längs horisonten där solen befann sig bakom molnen. Men den fick aldrig chansen att komma fram, men vi var ju varnad för sämre väder.

Under dagen har jag sett några små, små regndroppar falla, men det var inte många.

Just nu är det 5,1 plusgrader och en aning av ljusare himmel i nordost, men det blir nog inte mer är så, gissar jag. Det blåser ganska friska vindar som kommer från nordväst.

    

I morse ringde Allan Blom som vill påminna sig sina gamla minnen från tiden när han bodde i Rörström, som är hans födelseort, i Nybäcken under sina arbetsveckor, i den stuga som Manfred och Sylvia äger idag.

Då kände inte jag till Allan Blom, vi blev inte bekanta förrän han var hit och köpte Bellviksboken. Han har så klart även köpt Nybäcksboken, där han bodde tidvis.

Vi pratade rätt länge, men inte lika länge som tidigare samtal.

 

Efter det kom Laila hit och satt ett bra tag, så jag har fått min "pratlystnad" tillfredsställd den här dagen också.

  

Sedan hittade jag ett recept som jag var tvungen pröva för jag hade filmjölk som jag måste göra slut på, för nu har jag tröttnat på den också.

Nja, godare fikabröd har jag ätit än de här Hastbullarna som rubriken var, men jag är ordentligt "lagran" också, värre nu än vanligt.

 

Sedan har resten av dagen gått åt till lite småsysslor och tillagande av mat för middag i dag. Och så blev det kväll på den sjätte dagen av veckan.

 

    

Ur 3000 otroliga fakta om Sverige:

"Många svenska riksdagsmän blev upprörda under 1800-talet när det talades om att kvinnor skulle få anställning vid post och telegrafstationer. En riksdagsman förklarade att man inte kunde lita på att kvinnor bevarade telegrafihemligheter eftersom de skvallrade så mycket."

Slut citat 

 

Men det var det fräckaste, jag tror att män skvallrar mera eller kanske lika mycket som kvinnor.

Kanske var männen rädda för att de skulle bli avslöjade för några av sina hemligheter.

Män har tydligen sett det som sin uppgift i livet att "uppfostra" kvinnor och bestämma över dem. Det finns många länder i världen där de har en mycket primitiv syn på kvinnorna och det långt in på 2000-talet. Inte klokt! Vidrigt!

  

Dagens namn är: Allan och Glenn, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på lördagkvällen, vi ses!

 

Hej då och ha det bra!

  

 

 


Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards