oskmar

Alla inlägg den 9 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 9 april 2023 22:11

 

 

  När klockan var 10 minuter över sex i morse såg det rätt så bra ut, men men, det var då det.

  

Njaa, den här dagen har det inte varit så roligt väder precis, för det mesta moln med pyttelite sol, men blåst mindre än igår i alla fall. Många plusgrader under dagen, 9-10 som mest i skuggan,

Just nu när klockan är kvart över tio så är det 0,2 minusgrader och kolsvart mörker.

 

Kvart över sex på morron var det fint väder och såg lite lovande ut för påskdagen, men haha vilket lurande av vädergudarna det är i april.

  

Jag hade sällskap till elvakaffet idag, Jan Peter och Ann Cathrine kom ner från Näsudden och delade kaffestunden med mig.

Efter det var jag ute på en promenad en halvtimme, det har varit dåligt med såna sedan jag gjorde illa fotleden och det märks mer än väl. Jag hoppas att jag kan ta igen det nu framöver.

 

Höga snödrivor och grå himmel.

      

Ikväll har jag varit bjuden på middag på Näsuden, som var supergott. 

Det är alltid både godare och trevligare att ha sällskap när man äter och det är inte så ofta det sker numera. Därför är det mycket uppskattat när det händer.

Tack så himla mycket för den goda maten och en mysig påskdagskväll till er båda!

      

 

Dagens namn är: Otto och Ottilia, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på resten av påskdagskvällen, vi ses!

 

Några klarblåa gluggar i det grå, alltid något, men det kunde ha varit kallt och drevsnö. Sluta klaga människa! (Nu talade jag till mig själv)

Hej då!

  

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards