oskmar

Alla inlägg den 23 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 23 april 2023 16:32

 

Igårkväll!  

 

Och klockan åtta i morse, lite snarlikt, men det varade bara en liten stund.

  

I dag har det varit grått åt alla håll, lite vitt på taken i morse, men så lite så det var omätbart.

Jag ville inte heller att det skulle vara cm-vis ej mindre dm-vis, det tinade bort på en gång.

Under dagen har det varit snöflingor i luften lite då och då, men eftersom det är plusgrader så försvinner det innan det tar mark.

Just nu är det 0,9 plusgrader och det snöar, men ingenting lägger sig på marken.

Just nu en timme senare snöar det ännu mer men det lägger sig inte på marken, tur nog.

 

Klockan fem ikväll, det snöar. 

Men jag har nyss sett på TV betydligt värre väderförhållanden på andra ställen i världen, t ex 54 grader varmt. Det vill jag inte ha!

    

I dag har jag tagit mig i kragen och svarat alla på de kommentarer jag fått, ända sedan september, svarar jag inte på en gång så blir det lång väntan, men nu är det gjort.

  

Det har inte hänt mycket den här dagen heller, bara lite småkrafs har jag gjort. Hade allt varit som vanligt hade jag säkert påbörjat min krattning. Jag har massor med singel spritt mellan husen och det vet jag inte ens om jag klarar av. Men det ser inte bra ut, det är annat än det mamma berättade, att när hon bodde här, då sopade hon hela gården men en riskvast på vårarna och det är ju ingen liten gård på 1000 kvadratmeter precis.

  

I dag, på söndag, har riksdagen tagit beslut om att skicka en trupp med svenska soldater för att rädda svenskar undan kriget i Sudan. Flera länder har redan påbörjat, eller redan genomfört samma procedur och några har skadats som det verkar.

Det sägs nu på radion att det är ett mycket svårt och komplicerat uppdrag.

Jag undrar igen, tycker krigarna i fråga att de gör något nyttigt, galningar är vad de är!

Och det kommer att öka på flyktingar i massor undan kriget konstateras.

Och vem ska anklagas för det? Jo, krigshetsarna så klart!

 

Daens namn är: Georg och Göran, grattis till er!

 

Namnet Göran har förekommit i Bellvik, nämligen Göran Anders Engström född 1857 i Lavsjön, Dorotea.

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Betudligt roligare bild, om jag får säga det själv...

Hej då!

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards