oskmar

Alla inlägg den 12 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 12 april 2023 18:45

 

Nu syns vad det är för årstid som är på ingående.  

 

Ja, det är väl våren som gör sig gällande nu förstås.

Det har varit gråmulen himmel hela dagen och töat som bara den. Det har varit omkring 10 plusgrader eller mera under dagen och plusgrader under natten.

När Laila kom med posten sa hon, att det hade spöregnat när hon körde till Bellvik och det hade varit översvämningar efter vägen från Rörström på grund av igenfrusna vägtrummor. Även efter vägen hit ner rann vatten över vägen, det hade varit folk under dagen som försökt tina upp en vägtrumma, men jag tror de hade gått bet.

Vattnet hade även gått över den här vägen vid krondiket, precis det som jag har befarat.

Och nu sägs det på väderrapporterna att det ska komma värme framöver de dagar som är i antågande. Tur att jag inte har något ärende ut från gården i första taget, jag håller mig hemma.

 

Kvart i sju ikväll var det mer av himlen som var synlig och solen sken.

 

I dag på eftermiddan bultade det på dörren och när jag öppnade stod Lena och Ran där med en bukett rosor.

Men va nu då, varför ska jag ha blommor, slapp det ur mig?

Ja, men du har ju gjort illa dig, hade någon berättat.

Men då borde ni vara här med blommor var och varannan dag, sa jag, för det gör jag ofta.

Det skrattade vi åt alla tre, jag har ju varit lite otursförföljd den här vintern, sa jag. Men hjärligt tack för rosorna!

    

 Strax efteråt kom Björn och hälsade på och han hade fikabröd med sig.

Att ta med sig fikabröd då man hälsar på mig är ganska onödigt för jag bakar då och då och har alltid fikabröd i frysen, ifall det kommer någon på besök och det vet Björn väldigt väl om efter alla år som svåger och svägerska.

Jag hade precis börjat skala potatis för att göra mig en skinkgratäng till middagen så jag sa, då stannar du och äter med mig och det gjorde han.

Jag fick således sällskap till middan i dag och det var bra, allt smakar bättre om jag får sällskap med maten.

Vi pratade i över två timmar om allt från världsläget till vädret och tiden bara försvann och så blev det dags för honom att vända åter till Åsele.

Ikväll har Laila varit hit med posten, hon satt också kvar ett tag, så idag har jag fått prata mig hes igen.

    

 

Dagens namn är: Liv, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en bra fortsättning på ondagens kväll, vi ses!

 

Hej då för ikväll!

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards