oskmar

Alla inlägg den 14 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 14 april 2023 16:31

 

Äntligen! Halv åtta i morse upptäckte jag att en del av snön släppt på bagarstugetaket, det hände nog igår kväll innan minusgraderna kom. Jag har varit ängslig över taket i flera veckor nu, hoppas resten kommer också endera dagen. 

  

Så småningom blev det sol idag också! Lite grått från morron men det gör inte så mycket ifall den kommer sedan och det gjorde den.

Det hade varit ett par minusgrader under natten, under dagen har det varit flera grader varmt, snön tinar och sätter igång stora vattenpölar och lite barfläckar här och där.

Just nu är det 6 plusgrader, en del moln men solen skiner.

 

Många moln men solen har varit framme en hel del ändå...

    

En helt lugn fredag, för mig i alla fall för jag har inte sett annat än djur i dag men det är ju inte fyskam. De är tysta och stillsamma, så lugnt i alla fall.

 

Stackars djur, de gnager på det ruttna gräset som tinat fram under snödrivorna, det kan inte vara mycket näring i det gräset.

  

Telefonen har ju ringt som vanligt, men såna telefonnummer som jag inte svarar på, "tjyvstrykar" så klart men de kan dra dit pepparn växer.

 

Nu är det inte lätt att gå ut, inte för mig i alla fall. Jag behöver broddskor på en del ställen och stövlar på andra, så därför får jag göra min motion inomhus tills det blivit gåvänligt väder utomhus.

 

Det gick snabbt att gripa informationsspridaren på Pentagon i alla fall. 

Som hade flytt hem till mamma, en 21-årig mammas dräng.

Verkar inte vara så stor kontroll på vad de anställer på ställen där man ska kunna lita på personalen till 100%.

Trots att det gick snabbt att fånga in honom så har informationen hunnit spridas världen över via internet.

    

Ur 3000 otrolig fakta om Sverige: 

"Många historiker menar att den mest överaskande segern i världshistorien är svenskarnas seger vid Narva år 1700. Här besegrade Karl X11: s cirka 10 000 man en rysk här på närmare 37 000 man."

Slut citat

 

De var nog inte så kaxiga då som nu när Putin krigar i Ukraina, han trodde han skulle inta Ukraina på en vecka. Men där gick han bet, men han har ju sett till att åstadkomma en jättestor förstörelse och människoslakt, det är han väl stolt över F--skapet. Usch och fy!

  

 

Dagens namn är: Tiburtius, grattis!

Finns det nån som bär det namnet i dag?

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

 

Hej då!

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards