oskmar

Alla inlägg den 6 april 2023

Av Elsa Mårtenzon - 6 april 2023 16:29

 

I morse kvart över sex, inte dumt alls men illa kvickt var det borta.

  

Ja, skärstorsdagen den blev grå den, inte en gnutta sol på hela dagen.

Strax efter klockan sex i morse såg jag himlen och jag fick ett litet hopp om en dag med kanske sol ändå. Men det var bara lur, det gick inte lång stund som var luckan igentätat och sedan har det varit grått.

Men det har varit plusgrader hela dagen och töat ganska bra.

Just nu är det 4,5 grader varmt och fortsatt grått därovan.

 

Det såg ganska bra ut klockan sju också, men det var bara för att luras en stund.

    

Jag körde efter posten för en stund sedan och snön uppefter vägen den rinner bort nu och är geggig till tusen.

Michael har varit hit i dag och snödikt uppefter vägen och det är nog tur för nu kan det rinna ner i diket i alla fall, annars rinner det längs- och på vägen, inte bra.

Och landsvägen såg inte särskilt rolig ut den heller och det ser man på min bil efter turen till Dorotea om tisdag.

 

En kamp för snödrivorna nu framöver, hoppas jag...

  

Jan Peter har varit på Näsudden och eldat i stugan idag så de är väl på väg att installera sig.

Jag hoppas det blir sol i morron annars det nog lite buttra miner för de vill ju vara ute i det fria, på någon holme.

 

Ja och så har det varit skjutningar igen, både igårkväll och idag.

Jag fattar inte varför, det skulle ju ta slut var det som lovades. Det är inte lättare för de nya tydligen, knarket och knarkhandeln har bitit sig fast för tid och evighet verkar det som.

Jag anser att de som knarkar är lika skyldiga till det "krig" vi fått på halsen i Sverige, om ingen köpte skiten skulle det upphöra allt det onda som följer med.

Hur kan någon vilja fördärva sitt liv på detta sätt, ovetande om följderna är nog ingen idag.

  

 

Dagens namn är: Vilhelm och William, grattis till er!

 

Ha en riktigt fin skärtorsdagskväll, vi ses!

 

Halv tolv igårkväll och månen lyser över gården, starkt månsken...

Hej då och Glad Påsk!

      

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards