oskmar

Direktlänk till inlägg 17 april 2023

april 2023 04 17 solsken

Av Elsa Mårtenzon - 17 april 2023 17:36

 

Halv sju i morse, då fanns det en del moln som försvann ganska snart och dagen blev fin.

  

En riktig solskensdag med klarblå himmel!

Halv sju i morse var det 7 grader kallt.

Det har varit 10-12 plusgrader under dagen och hur fint som helst.

Just nu är det 8,9 plusgrader och några små slöjmoln som knappt märks.

 

Nu två timmar senare är det 7,9 plusgrader och sol från klar himmel.

 

Klockan är sex, solen skiner och snön krymper.

      

Jag fick fikagäster till elvakaffet i dag, Nils Gunnar och Ingrid kom. De har inte varit hit sedan helgen före påsk, de har varit i Borga.

 

Det har inte hänt så mycket för mig i dag, alltså jag har inte gjort så stor nytta. Men egentligen är det stor nytta nog att jag sköter mig själv, läkaren i Umeå som brukar ringa åt mig när han fått svar på proverna, han har frågat i flera år nu om jag har hemtjänst?

Han har hittills fått svaret av mig att, jag är min egen hemtjänst.

 

Under dagen har TV:n gått varm för jag har sett och lyssnat på presentationen av vårbudgeten och alla kommentarer rörande den, samt budgetdebatten som följde på den i riksdagen.

Inte suttit där troget men höjt ljudet så jag har kunnat hänga med från köket.

Inga kommentarer, men alla löften sedan valrörelsen har "kympit", kan man konstatera. Det bidde en tumme.

 

Hade nyss rådjur här som går efter vägkanten och äter ruttet fjolårsgräs. Dessutom är det väl fullproppat med jord och grus. De måste väl vara nära svältgränsen och vad jag förstår tar de sig väl inte in i skogen för att det är så höga snökanter. Där skulle de ju hitta betydligt bättre att äta på under träden. 

 

Dagens namn är: Elias och Elis, grattis till er!

 

Båda namnen har förekommit i Bellvik, både Elis Näsström och Elias Rönnberg, men båda har lämnat Bellvik och jordelivet för många år sedan.

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Så här ser det ut nu när klockan är halv åtta, jag ser inga moln. Gör du?

Hej då för den här kvällen!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 29 april 16:18

  Halv sju i morse och snön lyste vit på taken, endast tomten är vaken, nää inte han igen!        Hur länge ska vi behöva stå ut med vinterväder i år? I morse när jag tittade ut genom fönstret när jag vaknade, så lyste snön vit på taken i...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards