oskmar

Direktlänk till inlägg 16 april 2020

April 2020 04 16 molnig dag

Av Elsa Mårtenzon - 16 april 2020 17:18

 

Vacker kvällshimmel, men inte denna kväll...

 

 

Så var det kväll igen och dagarna bara flyger i väg!

Snart är det 1:a maj och jag har full vinter ännu. Det är bara någon enstaka snöfri fläck där det är skottat. Men jag vet ju av erfarenhet att våren kommer ändå i vanlig ordning, som förut.

I natt hade det snöat igen ett par cm, det är ju borta nu så klart.

Det var sol från en molnfri himmel tidigt på morron, men redan vid niotiden hade molnen infunnit sig.

Det är som sjutton att det är fint på morron och kvällen, men under dagen är det moln, så har det varit ett par veckor nu.

Jag har än inte hunnit ut och sätta mig i solstolen en enda dag gång den här vårvintern, när jag varit klar för att gå ut, då har det varit fel väder.

 

Just nu är det 3 plusgrader och solsken och det mesta är nu blått på himlen.

Blåsten har satt igång igen, det är mindre trevligt. Men jag är ju bara inne nu när det är kväll så det kan väl göra detsamma.

Nu sätter jag mitt hopp till morgondagen, att det blir sol och blåsfritt, då ska jag bära ut solstolen för första gången. Hoppas jag!

 

Det har varit två presskonferenser i dag igen, oj vad de tar mycket av min tid. 

Jag är för nyfiken för att inte se dem så jag får ju skylla mig själv.

 

I dag fick vi reda på bland annat, hur olika statistik det är länder i mellan när det gäller covid-19.

Till exempel räknar inte andra länder dem som dör på äldreboenden och det är klart att då har de ju lägre dödssiffror än Sverige, som en del kritiserar. De som bor på äldreboenden är ju den svagaste gruppen av alla när det gäller coronan.

 

Men jag håller mina tummar ännu hårdare ju mer jag får veta, att Sveriges strategi kommer att vara den bästa till slut.

Då ska jag jubla här alldeles för mig själv, jag brukar hålla på den som andra pratar illa om.

På förmiddan såg jag ett klipp på när Anders Tegnells chef tog till orda på en tidigare presskonferens, som jag tydligen missat. Där försvarade han Anders Tegnell och tog i rätt så ordentligt. Det gjorde han bra!

Det går bra att stå vid sidan om och tala om hur allt ska vara, ibland till och med utan kunskaperna.

 

Dagens namn är: Patrik och Patricia, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en riktigt bra torsdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 
 
Liv

Liv

16 april 2020 20:56

Oj! Sådär mycket snö har vi inte haft på hela vintern, haha.

http://ambivertaliv.blogg.se

Elsa Mårtenzon

17 april 2020 16:34

Vi bor nog i skilda världar du och jag, jag befinner mig i Södra Lappland.
Landet Sverige är långt och smalt...
Ha en bra fredagskväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 29 april 16:18

  Halv sju i morse och snön lyste vit på taken, endast tomten är vaken, nää inte han igen!        Hur länge ska vi behöva stå ut med vinterväder i år? I morse när jag tittade ut genom fönstret när jag vaknade, så lyste snön vit på taken i...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards