oskmar

Alla inlägg den 10 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 10 augusti 2020 16:41

 

Den här utsikten njuter jag av helhjärtat...

 

 

Det har varit perfekt väder i dag, åtminstone för mig!

Inte den minsta krusning på sjön på hela dagen, som en nyputsad spegel har den sett ut.

Det har varit omkring 19-20 grader och solsken från morron och till kvällen.

Just nu är det 17, 5 grader varmt på skuggsidan, sjön är lika blank fortfarande, Det har nu uppstått lite tunna skyar på himlen, men inget som skymmer solen.

 

Jag har suttit på gräsklipparen sedan halv elva ttill klockan tre i eftermiddag och allt är nu klippt, men som det växer nu så är det snart dags igen.

Det var så skönt att klippa gräs i dag för det var precis lagom väder.

I morron ska jag trimma gräs, där jag inte gjorde klart förra veckan. 

När det är sånt väder är det bra att ha något att syssla med utomhus, för att bara sitta i solen blir jag fort less på numera. Förutom när jag har sällskap förstås, då sitter jag där gärna.

 

Nyss hörde jag på radion att coronan ökar i Danmark.

Ja, ingen kan nog vara säker när den slår till igen, det är nog ytterst viktigt att hålla i rekommendationerna fortsättningsvis.

Och än kan nog ingen slå sig för bröstet och säga, att det här har vi skött bra.

Sverige har fått mycket kritik för sin strategi och att vi drabbats hårt, inte minst från våra grannländer, men det är nog säkrast att vänta med uttalanden än så länge. 

Och det är klart att de som kommer drabbas av en andra våg vet betydligt mera nu än som det var i mars när smittan spred sig som en löpeld efter sportloven. Lika oförberedda är ingen nu, vilket kan vara till stor hjälp.

 

I dag har väl de flesta börjat jobba och semestern är slut.

Jag kan tänka mig att det kändes lite trögt till att börja med i morse och att det kändes som att det gått alldeles för fort, särskilt om vädret inte varit det bästa och det har det ju inte varit under juli månad.

Men efter några dagar har vanan infunnit sig igen och det rullar på. Något som är viktigt är att man har arbetskompisar som man trivs med, då är stämningen lättsam och dagarna bara rinner i väg.

 

Idag har jag inte sett till några besökare, men det var många i helgen, jag får leva på det.

De blir färre när semestern är över och besökare i museet har varit betydligt färre i sommar om jag jämför med förra sommaren. Men vad det beror på det vet jag ju, det är den förbaskade coronan.

Men, det var trevligt med dem som kom och jag hoppas att det dyker upp flera framöver. Jag tror och hoppas på en fin augusti och september vädermässigt och det brukar locka folk att fara på utflykt.

 

Dagens namn är: Lars, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på den soliga måndagkvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards