oskmar

Alla inlägg den 18 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 18 augusti 2020 18:07

 

Klar himmel, sol och lagom värme, kan det bli bättre?

 

Otroligt grant väder i dag också och varmare!

Sjön har legat stilla och blank även i dag. Det är ännu härligare med sommardagar i augusti än i juli, det är så njutbart så.

Det var dimma även i morse men den försvann jättesnabbt och kvar blev all grannlåten som dagen bjudit på.

Just nu är det 21 grader varmt i skuggan och vattenytan på sjön har nu fått en svag krusning.

Solen skiner från en alldeles klar himmel och har gjort så hela dagen.

 

Det var verkligen synd att jag måste lämna gården och fara in till Dorotea i morse, jag visste inte hur snabbt jag skulle komma hem.

Sedan har jag varit ute och klippt gräs och trimmat gräs tills det var dags att fixa middagsmat.

Gräsklippningen blev det en himla fart på för vi var inte mindre än tre åkklippare till slut. Tim var med på en klippare och han lyste som en sol där han satt.

Alla småpojkar gillar åkklippare, jag minns när Jon var liten då tyckte han också att det var roligt att klippa gräs och han var hit ofta för att få klippa gräs.

Han sa till och med att han skulle bli gräsklipparman när han blev stor, men de planerna har han nog lagt på hyllan vid det här laget.

 

Michelle Obamas tal i demokraternas konvent i gårkväll var en riktig höjdare. Det har varit på allas läppar i USA i dag och på alla tidningssidor. Jag hoppas verkligen att det gjorde susen och har den kraft bland väljare som var dess mening.

 

Trump är inte bättre än andra valfuskare, som till exempel Belarus`fusk -Lukasjenko.

Nu är Trump inne på att förbjuda poströstning, med motivet att det då kan fuskas. Hans mening med förbudet är att försvåra för väljare att rösta som har svårt att komma till vallokaler.

Fy vilken ful fisk denne man är!

 

Dagens namn är: Ellen och Lena, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en jättefin och solig tisdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards