oskmar

Alla inlägg den 27 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 27 augusti 2020 16:22

 

Gyllne morgon, gyllne morgon...  

En otroligt vacker soluppgång klockan fem i morse.

 

I dag har jag hållit mig inne, jag har varit för frusen för att plocka bär.

Det har varit mera moln och mera blåst och mindre varma grader än i går.

På eftermiddan har det varit bättre, men då hade jag redan börjat hoppas på fredagens väder, att det ska vara bättre då.

Nyss sa de på väderrapporten på radion att det kan bli frost i under natten i inre Norrland.

Just nu är det 10,5 grader varmt i skuggan och frisk nordlig vind, det känns när man är en frôsenfrans som jag.

Det mesta av himlen är nu blå, eventuellt blir det en bättre kväll än dag vad gäller vädret.

 

I dag har sista sommarfågeln varit hit och sagt hej då för den här sommaren, åtminstone som jag har träffat ett antal gånger.

Ja den här sommaren har hon varit mera i Östersund än i Bellvik, som jag upplevt det.

Tack för i sommar Kerstin! Det var roligt så länge det varade, men det gick alldeles för fort...

 

Nu har Tim och Freja varit hit och sålt jultidningar, alldeles nyss.

I år säljer de tillsammans och ska dela på vinsten, Tim hade varit lite trög på den lösningen först men hade gett med sig till slut.

De hade hittills sålt för över 21 tusen kronor redan och var tämligen nöjda med affärerna.

Tim har näsa för affärer och har sålt bra varenda år. Jag kan inte förstå att det kan bära sig för förlaget för det är verkligen bra bonus de får och dessutom en summa pengar som inte är helt föraktlig heller.

Han hade kommit på igår kväll, att nu hade han tappat en bra kund sedan förra året och det var Gunnel. Hon har aldrig varit snål och "barnvänlig" har hon alltid varit.

 

Nu håller Trump på att introducera "ätten" Trump i Vita Huset för all framtid, ikväll är det dotterns tur. De har lyft fram varandra och höjt varandra till skyarna i sina tal hela veckan.

De tänker sig nog att ta hand om Vita Huset, Amerika och hela världsordningen framgent och för alltid.

Jag skulle verkligen vilja läsa boken som Fredrik Reinfeldt skrivit om Trump efter att ha varit i USA och studerat förhållandena i flera månader efter Trumps tillträde.

Han berättade en del ur innehållet förra helgen på TV och det verkar intressant.

Och jag är ännu mera förvånad över deras val av president! Är de både blind och döv?

 

Dagens namn är: Bernhard och Bernt, grattis till er som bär de namnen!

 

(På lördag ska Bernt komma och fixa bort viruset som jag fått i datorn. Han är bäst!)

 

Ha en fin fortsättning på torsdagkvällen, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards