oskmar

Alla inlägg den 14 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 14 augusti 2020 16:28

 

En liten ensam blåklocka bland det gröna...

 

 

I dag har det varit en nästan helt solfri dag, solen har kikat fram några minuter, men försvunnit på en gång.

Det har varit 18-19 grader ändå och lite lagom vind från nordväst.

Just nu är det ganska mycket moln men även mer och mer blått visar sig, möjligt att solen kommer till sin rätt senare ikväll.

Termometern visar på 18,5 grader varmt och en liten krusning på sjön nu.

Och nu skiner solen!

 

Jag har hållit igång hela dagen och fått undan en del som stått och väntat på mig. Men mera återstår.

Det jag gjort i dag är sånt som bara jag ser och jag vet att nu är det gjort, äntligen.

Bland annat har jag reparerat disktvagen,   så gammeldags är jag att jag använder disktvage, den är suverän att diska ur grytor med.

Men snöret som håller ihop den stoppar inte utan måste bytas ut och dessutom är det så omodernt nu att de finns inte att köpa på ICA numera.

Jag har köpt den på Åselemarknaden i många år, sista åren är det Gunnel som inhandlat den åt mig.

I år var det ingen marknad på grund av pandemin och ingen Gunnel kan komma till min hjälp längre. Och det är det värsta!  

 

Har han blivit lite skamsen och ängslig ändå diktatorn i Belarus?

Idag har de demonstranter släpps, inte alla kanske, de som fängslades efter fuskvalet. 

Många länder har uttryckt sitt missnöje över handlandet och EU:s medlemsländers utrikesministrar ska i morron samlas och besluta om sanktioner mot Belarus.

De som släpptes i morse var blåslagna och blodiga, deras ögon var igenmurade av våldsamma slag.

Hur känns det för de poliser som lyder hans order och misshandlar sitt eget folk?

Men Putin gillar naturligtvis att ha en diktator i sin närhet, den siste i Europa. Putin gillar ju dem som för liknande politik som han själv.

Han har ju sett till så han kan sitta kvar vid makten till 2036, inte klokt!

 

Ja, det är svårt att förstå sig på såna män, märk väl att det är alltid män det är frågan om i dessa sammanhang.

Och det är klart, kvinnor släpps inte fram, man undrar ju om det inte skulle bli en ändring till det bättre då? 

 

Dagens namn är: Uno, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fin fredagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards