oskmar

Alla inlägg den 15 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 15 augusti 2020 16:52

 

Höstmörkret har infunnit sig på riktigt nu, men på himlen kan det finnas ljuspunkter ändå om det är klart väder.

 

 

I dag har det varit svalare väder och ingen sol. Ett tag tyckte jag att det blåste kallt till och med, men det är jag det.

Just nu är det 18 grader varmt, ganska mycket moln men även lite blå himmel.

Vinden är svag, svårt att se varifrån den kommer, men verkar nordlig. Eftersom jag nästan inte kan urskilja varfrån så förstår du nog att sjön är ganska stillsam, än så länge. Det har utlovats kraftiga vindar på kvällskvisten.

 

Jag trodde jag skulle få sällskap vid elvakaffet i dag och ringde Kerstin redan vid tio-tiden.

Men hon tyckte det blev lite väl långt, hon är nämligen i Östersund. Och ska vara där sa hon tills hon åker hit och gör vinter här.

Det tycker inte jag är så roligt, jag har ju trott att hon varit här i veckan när det varit så härligt väder och att hon skulle vara här hela augusti. Men icke sa Nicke!

Tråkigt tycker jag!

Det finns andra Wallinare där nu, men jag känner inte dem. Det är Kerstin, Lennart, Mary och Bert som jag har haft mest att göra med.

Och både Lennart och Bert har ju lämnat jordens vandring, tråkigt nog.

Med åren krymper bekantskaperna men det hade jag inte räknat med skulle ske så snart. Tur att man inte vet vad som kommer att hända och när det ska hända långt i förväg.

 

Men Anders och Michael har fikat här i dag men det var först på eftermiddan.

Michael har klippt bort det långa gräset på ett före detta "pärland" idag och det blev genast bättre. Jag har inte velat köra klipparen där för jag trodde det var för ojämt. 

Men nu ska jag göra det själv hädanefter. 

Är det alltför ojämt där jag kör känns det som att jag skakar sönder skelettet och det gör ont.

 

För övrigt så har jag fraktat ved till bagarstugan och en tillhörande vurpa, som gick bra till slut.

Ja och så har jag jagat "gulblommen", som aldrig ger sig.

Nu ska jag stryka kläder, ett sista ryck för den här dagen och inget mera.

 

I morron ska jag lära Maria och Larsa att baka tunnbröd. Det gör jag så gärna, jag vill att den kunskapen ska föras vidare i min släkt, som den alltid gjort.

 

På nyheterna sa de nyss att coronan ökar på västkusten bland turister och badare på stränderna.

Ja vad var det jag sa, frestas jag att säga!

Synd att det finns folk som tror att de är odödliga och att de kan smitta andra.

 

Dagens namn är: Stella och Estelle, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin lördagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards