oskmar

Alla inlägg den 17 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 17 augusti 2020 18:08

 

Många vackra solnedgångar har det varit i sommar...

 

 

Ännu en fin och solig dag, inte ett moln på himlen på hela dagen. Sjön har varit stilla och grann en stor del av dagen.

Tidigt i morse var det lite dimma, men den steg upp i skyn på tidiga morgonen.

Det har varit svalare än i går, men omkring 17-18 grader och det räcker för mig om blåsten håller sig undan och solen håller sig framme.

Just nu är det 17,5 grader varmt i skuggan och en svag vind som kommer från sydost.

Solen skiner från en klar himmel fortfarande.

 

Mycket av det jag planerat göra i dag det ligger kvar ogjort. Det kommer ju en dag i morron också förhoppningsvis.

 

Björn ringde på morron och frågade om jag var hemma för han tänkte komma och hälsa på.

Klart att jag var hemma och han kom mitt på dagen och jag fick tre kilo egenhändigt plockade blåbär av honom. Tusen tack Björn!

Det är länge sedan jag haft så mycket blåbär, det var de enda bär som Göte vägrade plocka och han åt den ogärna också, därav ointresset för att plocka dem antagligen.

 

Vi satt ute Björn och jag och fikade när Anders kom hem från Hoting och när han såg oss stannade han och vi satt länge ute och pratade i solskenet, det var superhärligt, icke enda störande insekt och solen värmde så skönt.

Det har jag för övrigt inte sett många av i sommar, jag har haft alla fönster öppna på övervåningen på nätterna, utan myggnät och inte sett röken av en mygg.

 

Ja, idag har väl många barn och ungdomar börjat skolan och det har varit många diskussioner om corona och eventuella munskydd hit och dit därför.

Jag hoppas verkligen att skolorna med dess elever och personal inte ska drabbas av smittan.

De som fått det till att öka i sommar är ungdomar mellan 20 -30 år, på badplatser och barer, bland annat.

Vart är deras ansvar för att inte sprida det vidare? Det kan man undra?

 

Dagens namn är: Verner och Valter, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin måndagkväll i solens sken, vi ses! 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards