oskmar

Alla inlägg den 12 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 12 augusti 2020 16:41

   

Nu är det rent både inne och ute och doftar såpa!

 

 

Det har varit både moln och sol, men mest sol.

Det var i augusti vi fick sommar, i och för sig inte första gången det händer.

Synd att de flesta semestrarna är slut när det äntligen blir sol och värme.

Nu är det lagom värme, enligt mig.

Sent i gårkväll kom en ganska blöt regnskur helt oförhappandes. Det var en sån fin och solig kväll, men det kom mer och mer svarta moln och sedan mörkret infunnit sig vräkte regnet ner.

Bra "tajming" för i morse var det fint igen.

Just nu är det 18 grader varmt i skuggan, sjön har en liten svag krusning och det mesta är blått på himlen, solen skiner.

 

Äntligen är det klart!

Nu doftar det rent och såpdoften lägrar sig inne i bagarstugan. Då tycker jag att det doftar rent. 

Två dagar nästan, minst en och en halv tog det mig göra rent och aldrig har det varit så tunga grejer att flytta. Endera har jag blivit mer än lovligt svag eller också beror det på latmasken. Nä, latmasken dras jag inte med, då är det en tredje orsak, det kan du få gissa.

 

Nu har Joe Biden valt sin vicepresidentkandidat, det blev en färgad kvinna, som heter Kamala Harris. 

Huvudsaken att de lyckas slå Trump, det har inte blivit lugnare i USA och i världen med honom  vid rodret. Ja, hur skulle det kunna bli det?

Alla tabbar och dumma uttalanden som han gjort när det gäller coronan, t ex, det lär han nog förbli ensam om att åstadkomma.

 

Och i Belarus blev det ännu ett fuskval med blodiga demonstrationer som följd. Och tänk att han kunde få hela 80% röster, fy att det inte går att bli kvitt såna envåldshärskare!  

 

Nu ska jag göra ingenting!

 

Dagens namn är: Klara, grattis till er som heter så!

 

Lev och må bra under onsdagskvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards