oskmar

Alla inlägg den 21 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 21 augusti 2020 16:58

 

Än blommar den lika fint Kerstin!

 

 

Hej igen!

I dag har det varit fortsatt värme med solsken.

På sena eftermiddan har det varit så mycket moln att solen kom i skymundan helt och hållet.

Ett tag var det så mycket och så mörka moln att det såg ut som det skulle komma regn när som helst. Men det har inte kommit ännu.

Just nu är det 21 grader varmt och molntäckt himmel. Vinden är måttlig och kommer från sydost.

Ett otroligt sommarväder fick vi i augusti alltså och som har hållit i sig länge, men i morron kanske blir det ändring som det syns på väderrapporten.

 

Jag har inte gjort så mycket nytta i dag, mer än plockat lite röda vinbär.

Det är så mycket vinbär på mina buskar i år så jag jag kan inte ta reda på allt själv.

I dag har jag plockat för vinbärskakan jag brukar göra och sedan ska jag plocka för att göra saft.

På buskarna med svarta vinbär är det lite i år, det har regnat för lite här och de är dessutom små i år till följd av torkan. Av de bären ska jag göra lite sylt för att ha i filen.

 

På eftermiddan åkte jag en sväng till Nils Gunnar och Ingrid och idag var de hemma.

De höll på att montera ett växthus för nästa års odlande. Ingrid har verkligen fått det här med odling som hobby nu på riktigt.

 

Ja, nu har antagligen Putin sett till att han inte ska ha någon som konkurrerar med honom om makten i Ryssland.

Navalnyj, den kände oppositionspolitikern i Ryssland har flera gånger tagits och satts i fängelse för att han opponerar mot Putin, men har fortsatt när han kommit ut igen.

Men i går tog han några klunkar te på ett flygplan och blev dödssjuk och ligger nu i koma. Ryssland förnekar så klart, som alltid.

Tyskland har förklarat sig villiga att flyga honom till ett lasarett i Berlin för att rädda honom, han är fortfarande i koma, enligt uppgifter från nyheterna. 

Men de vägrar släppa honom, de förstår ju att då blir de avslöjade.

Det är ju inte första gången Ryssland tar till den här metoden förgiftning, men har ju alltid förnekat.

Ja, fy för såna metoder och såna makthavare och de kan fortsätta med metoden utan att de bestraffas.

 

Dagens namn är: Jon och Jonna, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra fredagkväll, vi ses!

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards