oskmar

Alla inlägg den 20 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 20 augusti 2020 16:25

 

Tog den i dag från Michaels altan, ljuvliga moln!

 

 

I dag har vädret bjudit på både det ena och det andra. Det sista var nu, en riktigt blöt regnskur med stora och rikliga droppar.

Dagen har varit varm och med mycket solsken, tur att det fläktat lite lätt.

Just nu är det sol igen, men en ny regnskur ser jag över Avaträskberget, så det kommer nog mera hitåt också. Det var härligt att sitta ute i åskmullret i dag, tycker jag som gillar åska.

Nu blir det ytterligare växtkraft och det finns jobb om det inte regnar.

Det är 19,5 grader varmt med svag vind som kommer från nordväst och vackra moln på himlen.

 

I dag är det torsdag och det är min veckostädnings dag. Efter det har jag uppehållit mig utomhus, med stavgång och jakt på "gulblommen", de gör mig galen för när de frodas som värst så ser det ovårdat ut här, tycker jag.

 

Jag ringde till Freja i dag och hon tyckte det skulle bli så kul att börja skolan på måndag, hon längtade. Det låter bra!

Hon hade inte tid att prata med mig så länge utan räckte över telefonen till sin farmor och stack iväg ut.

 

I dag har regeringen tecknat avtal med Astra/Seneca (stavning?) om 6,5 miljoner doser vaccin mot Covid-19. När det är testat och säkert.

 

I dag har Steve Bannon i USA häktats för bedrägeri. Han var rådgivare åt Trump, men blev uppsagd efter ett halvår, då de inte kom överens i vissa frågor. Han var då en av Trumps närmaste.

Ja, det finns många fula fiskar i vår Herres hage. De flesta och fulaste kommer nog aldrig fram i dagens ljus, så dem vet vi inget om antagligen.

 

Obama skrädde verkligen inte orden om Trump i gårdagens tal i konventet. Han fick verkligen veta vad för sorts president han är, rätt åt han.

Jag kommer så väl ihåg när jag hörde Obamas tal efter att han var vald till president, det så bra så tårarna kom. Han var en värdig president!

 

Dagens namn är: Bernhard och Bernt, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Nu skiner solen igen från en klar himmel!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards