oskmar

Alla inlägg den 19 augusti 2020

Av Elsa Mårtenzon - 19 augusti 2020 16:49

 

Så här såg det ut för tio minuter sedan...

 

 

Det har varit ännu varmare i dag.

I morse var det en disig himmel till att börja med, men klockan nio kom solen och det blev en klar himmel. Så har det varit ända tills för en stund sedan. Sjön har för det mesta legat stilla under dagen.

Just nu är det 22 grader varmt och växlande molnighet, sjön nästan lugn, endast en liten krusning som kommer från sydost.

 

Nu tror jag att det är hög tid att "bloggplatsen"  ser över hur det funkar på det här stället, är det inte det ena så är det det andra.

I kväll går det inte att få texten svart, den är och förblir grå hur jag än försöker ändra.

En del kvällar kan jag ha skrivit nästan klart och så försvinner allt, trots att jag sparat flera gånger under tiden.

Och besökstatistiken är bara ett skämt vid det här laget. Om jag har haft 109 besökare under kvällen så kan det till exempel bara noteras fyra stycken dagen efter. Det är inte roligt längre vill jag påstå...

 

Hoppsan! Nu spöregnar det, men solen skiner.

 

Det finns tydligen hur mycket bär som helst i skogen i år. Malin ringde igårkväll, då hade hon och Ann Cathrine varit och plockat hallon igen.

Det fanns hur mycket som helst sa Malin och de var jättestora och maskfria, hon hade inte sett så stora skogshallon förut.

Och en del säger att på sina ställen är det som en blå matta av blåbär.

I morse var det en bäruppköpare i TV som sa att nu plockade till och med svenskar bär och kom till uppköpare med för försäljning.

Det bör ju bli bra med lingon också då och stora och fina.

 

Och det pratas fortfarande munskydd på nyheterna, dess vara och inte vara.

Men ta på munskydd för fasen, det är ingen som förbjudit dem vad jag vet.

Jag tror att det kan innebära ännu mera smitta, om man inte sköter det som det ska. Man kan nog inte ha samma munskydd en vecka och kan nog inte ha dem under hakan ibland, o s v.

 

Dagens namn är: Magnus och Måns, grattis till alla er som bär dessa namn!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards