oskmar

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2020

Augusti 2020 08 30 regn

Av Elsa Mårtenzon - 30 augusti 2020 16:25

 

Inte många rosor kvar nu och mest bara de vissnade. Kommer nya nästa sommar...

 

Fy vilket tråkväder vi haft i dag!

Det har regnat hela dagen, mer eller mindre men det måste finnas såna dagar också.

Vi är verkligen gynnade här uppe i norr om vi jämför oss med andra delar av världen.

Men jag har gärna varit inomhus i dag och gjorde eld i spisen också, det blev så varmt och skönt av fyra vedträn.

Just nu är det 8,5 grader varmt och himlen är jämngrå runt om. Det är svag vind, så svag så det är svårt att urskilja om den kommer från norr eller syd.

Det regnar fortfarande men inte stora mängder.

 

Jag hade kaffefrämmande till elvakaffet i dag, efter det har det varit hellugnt igen.

Tur man är van och inte sitter och lipar över att vara ensam. Jag trivs bra ändå och klagar absolut inte, det är nog många som klagar ändå.

 

Jag har i dag försökt att skicka ett lååångt mail till en kusin som bor i London, det har jag gjort förut också, men utan krångel. Men i dag fick jag inte i väg det, jag var tvungen att ge upp till slut. ???

 

Min Facebook har bytt utseende och det skulle bli så mycket bättre påstods det.

Jag tycker att det blev sämre jag.

Skulle de ha ändrat något hade de kunnat satsa på att ta bort allt hat som de släpper fram och alla lögner som folk får köra på med.

De ljuger på Facebook, användarna, lika mycket som Trump. Han ljuger så han tror på det själv och fortare än hästen travar. Hans anhängare applåderar hans lögner utan att blinka. 

 

Den 22 februari 1917 händer följande: 

"Ett egendomligt fenomen iakttogs vid sju-tiden på kvällen i onsdags förra veckan på vägen mellan Hoting och Tåsjö.

En person från Sollefteå, som var på resa denna sträcka, har för Sollefteå-bladet berättat, att då hans skjuts befann sig på ett ställe inne i skogen mellan båda platserna flammade det plötsligt till och blev ljust som på dagen. Endast ett par minuter varade det egondomliga ljuset.

En annan person som färdades fram på samma väg, påstår sig ha sett en liknande ljusföreteelse samma dag, men då mitt på dagen."

Ur Rune Galins samlade tidningsnotiser.

 

Jag tror att vi är för upplysta i dag med fakta om saker och ting och tror inte på det övernaturliga, eller?

Förr såg de ju vittren och Gud vet allt mystiskt? 

Jag skulle också vilja se något oförklarligt- men ingen skulle tro på mig.

Så ligger det till numera.

En gubbe som jag tror hette Jöns och blev jättegammal, 100 år eller mer från Rörström, tror jag han var, han hade "turen" att se saker som bara han såg.

Han förklarade det hela med att det är för mycket elektricitet i luften nu därför ser vi inget sånt?!

 

Dagens namn är: Albert och Albertina, grattis till er som bär de namnen!

Inte helt vanliga namn i dag kan jag tänka mig.

 

Ha en fin söndagkväll, vi ses!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards