oskmar

Direktlänk till inlägg 22 januari 2022

Januari 2022 01 22 ingen ordning alls

Av Elsa Mårtenzon - 22 januari 2022 22:10

 

En bild från när vi hade lite snö, före jul.

 

 

Ja det var så dags nu när klockan 22.15 på kvällen! 

Det har inte gått att logga in här på hela kvällen och nu när jag skulle testa en gång till, då funkade det. Men nu har jag tappat lusten för att skriva.

Det har funkat någorlunda några kvällar här sista dagarna, men det räckte inte längre förstås.

 

Det har varit en dag med lite sprickor i moltäcket, men inte där solen varit.

Det snöade en liten kortvarig skur på morron som gav ett par cm och som gjorde det ännu halkigare för nu fastnar snön i broddskorna så broddarana gör inte så stor nytta.

Ja, jag har inte varit ut så mycket så det ska jag väl inte klaga över.

Jag var och hämtade ved och det är ju en balansakt i vedboden nu och spännande värre. Nu är veden så långt bort och högt upp så varken järnkrattan eller jag är långa nog. Men jag fick ner litegrann i dag också.

 

 

Så här färggrann bakgrund var det inte när jag balanserade inne i vedboden i dag.

 

I dag har det varit demonstrationer med tusentals människor mot vaccinpass.

Men, vad jag skulle mått illa om jag skulle gått i en demonstration tillsammans med nazister.

Hur viktigt jag än tyckte att det var skulle jag absolut inte gått i samma tåg som nordiska motståndsrörelsen = nazister.

 

Jag har också pratat i telefon idag, ett par långsamtal, annars har jag inte haft annat sällskap än TV:n, radion och datorn.

 

Dagens namn är: Vincent och Viktor, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 9 maj 16:00

  Så här grått är det hos mig just nu, men snön krymper mer och mer.        Dagen har inte bjudit på en enda solstråle idag, jag har sett regnskurar bland bergen, möjligtvis har de smugit sig hit också. Och nu var jag ut och kollade och vis...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 8 maj 16:09

  Upplyftande start på dagen, nää, tvärtom!    Nää, vintern hade inte rasat ut, den bara lurades. Det snöade hela natten och det har snöat hela dagen i dag. I morse låg det nog 5-6 cm snö framför bron och då var det ett par minusgrader. I...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 7 maj 16:23

En solig och härlig dag igen!       I morse var det frost i gräset som var snöfritt och vid halvtolv tiden igårkväll var det ett par grader kallt, en ganska kylig natt förmodligen. Men desto grannare har dagen varit, har glömt att kolla termomete...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards