oskmar

Alla inlägg den 4 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 4 januari 2023 16:36

Nu finns det snödrivor, men det fanns sol också under dagen.

    

Det var en kall morron i dag också, men inte lika kallt som igår, 16-17 minusgrader i morse.

På förmiddan var det soligt och grant, men molnen kom senare på dagen och mildare väder.

Just nu är det 13,5 minusgrader, moln och glittrig snö.

Jipiii, nu har månen kommit fram!

 

Sol och moln blandat under dagen...

  

I dag har jag stått och skurit frukt i två timmar till en fruktsallad.

Det har jag brukat göra alltid i julhelgerna, förut om åren till nyårshelgen, men det här året blev det en saffranspanacotta i nyår, som var jättegod, så den ångrar jag inte.

Men efter den här fruktsalladen i dag har jag konstaterat, att vitaminerna får jag köpa på apoteket i tablettform hädanefter. Det har jag inte brukat göra, men så dålig frukt som nu finns och till skyhöga priser tänker jag inte betala för.

Blodapelsinerna var så sura så tårarna rann när jag bet i en klyfta, jag gjorde en sockerlag för att hjälpa upp det det sura till sötare och ätbart, det märktes inte när jag åt av salladen för en stund sedan, bläää.

Jag köpte äpplen för ändamålet, Ingrid Marie, som brukar vara söta och goda. Jag valde de allra rödaste, men fruktköttet var grönt, hårt och surt det också.

Clementinerna hade för stor "kostym" och torrt fruktkött, inte goda.

De röda och gröna vindruvorna, sura som, jag vet inte vad och hårda, usch!

Kivin hade skrynkligt skal men hårda som sten och smaklösa, bananerna gröna och hårda, värdelösa så jag lämnade dem åt sitt öde.

Nä, nu skiter jag i att köpa frukt om inte bättring sker på affären. Det står ICA på allt som jag räknat upp här och det är sämre kvalitet enligt mig, köper in billigt från odlarna som är glada över att bli kvitt den.

Det är inte gott att köpa vitaminerna på apoteket, men de slinker ner lättsammare och snabbare än seg, hård, torr, smaklös och sur frukt!

För säkerhets skull har jag gjort en knäcksås att äta till fruktsalladen för att få i mig den, jag ska dränka den i såsen.

 

Den ska dränkas i knäcksås för att gå ner...

    

Inte brukar jag bry mig så mycket i kungen och hans uttalanden, men nu tycker jag att det gick för lååångt hans uttalande.

Att han gått och ångrat i 40 år att inte Karl Filip fick vara kronprins och sedan Sveriges kung. Heldumt uttalande av kungen och dessutom tror jag att Viktoria är den smartaste i kungahuset, hon verkar skärpt och intresserad och passar mycket bra att tillträda som Sveriges drottning, så snart som möjligt.

Så tycker jag...  

 

Dagens namn är: Rut, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagkällen, på återseende!

 

Hej då och ha det bra!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards