oskmar

Alla inlägg den 13 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 13 januari 2023 17:19

 

Jag har en egen måne som jag kan åka till! I fantasin i alla fall...

    

Hej igen! Det var en riktigt fin morron i dag också. Men molnen hopade sig tills mitt på dagen ungefär och sedan har det varit molnigt.

Det var omkring 10 grader kallt i morse och där omkring har det varit under dagen.

Sent i gårkväll var månen högt upp på himlen, men bara halv nu. När jag först såg den var den orangefärgad och hängde strax över trädtopparna.

Just nu är det 7,5 grader kallt och jag ser ingen måne och inga stjärnor, än i alla fall.

 

Vacker morron med kalldimma över sjön.

      

I dag har jag utan uppehåll "roat" mig med att bära ut julen, nedervåningen är i det närmaste helt klar. Ja, inte gardinerna som hänger kvar än.

Jag får nog fortsätta i morron och den dagen går nog åt också, förmodar jag.

Jag hoppas det inte snöar så jag måste skotta, isåfall hinner jag väl inte klart.

    

 Ur boken 3000 otroliga fakta om Sverige":

"När Bonniers startade tidningen Allt om Mat var inte alla redaktörer övertygade om framtiden, trodde en del.

Drygt 35 år och 30 000 recept senare är Allt om Mat en av Sveriges mest lönsamma specialtidningar."

 

Ja, och jag tror inte att recepten någonsin tar slut, de flesta veckotidningar är väl till nära en fjärdedel fyllda med nya recept varje vecka.

Och många program i TV har mat på sin reportoar och många tittare. 

Mat verkar inte vara ett utdöende intresse, och vad recepten anbelangar är det nog bara fantasin som kan sätta stopp. Och matglada människor älskar maten som förnyas hela tiden, nu är det dessutom inne med vegetariskt och många kockar kör på den trenden. Så recepten tar aldrig slut, tror jag!

    

 

Härlig vintermorron!

 

Dagens namn är: Knut, grattis till er!

 

Det har inte funnits någon med det namnet i Bellvik.

Men det är den dagen som julen ska sparkas ut ur huset. På det viset är det en viktig bemärkelsedag, annars skulle vi väl ha jul året om, eller?

  

Ha en fortsatt bra fredagskväll, på återseende!

 

Nästan fullt dagsljus nu och solen smyger sig fram!

Hej då!

        

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards