oskmar

Alla inlägg den 11 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 11 januari 2023 16:29

 

Det är en sparsmakad färgskala nu...

  

Den här dagen har också gått i snöfallets tecken, tråkigt nog.

Det har snöat hela dagen utan uppehåll, men under natten tror jag att det varit uppehåll i stort sett, annars skulle det nog varit mera som låg på backen i morse.

Det har varit flera strömavbrott under dagen och även under natten. Det förvånar mig inte som träden ser ut nu med all snö, de knäcks nog stup i ett.

Men det har lagats snabbt, jag behöver bara tända några ljus så kommer den tillbaka.  Det har hunnit vara två avbrott nu under kvällen och kan nog bli flera också. I en del byar kan de vara utan ström hur länge som helst, som i Lövstrand hörde jag nyss.

Det är nog säkrast att jag tappar upp lite vatten som reserv, utifall.

 

Har de här buskarna nån chans att resa sig igen, jag bara undrar, de är ju inte livsviktiga.

    

Just nu är det 0,3 plusgrader, det är inte bra, snön blir jättetung och det är farligt för taken. Det har varit plusgrader hela dagen.

För tillfället är det uppehåll i snöfallet, men jag vågar inte hoppas för mycket.

  

Anders har nyss varit hit och kört bort snön, men han väntar nog mera för han har lämnat en del kvar.

Nu skulle jag kunna ge en tia till "körka" om jag fick se en strålande sol på himlen i morron, vilket inte kommer att ske.

  

Det blev inte mycket sova av under natten, jag hade ont överallt av snöfraktandet med min spade, jag är ju lite mera än 25 år och inte lika tålig längre. Kommande natt hoppas jag sova på grund av utmattning.

  

Dagens namn är: Jan och Jannike, grattis till er!

 

Det har inte funnits några i Bellvik med tilltalsnamnet Jan, bara förekommit i dubbelnamn och det är i så fall flera än en.

 

Ha en fortsatt bra onsdagskväll, vi ses!

 

 

Här ligger två knäckta grenar, hej med dem!

Hej då för denna kvällen!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards