oskmar

Alla inlägg den 10 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 10 januari 2023 16:54

 

Ganska bra påök, eller hur?

  

Ungefär 6-7 cm nysnö på backen i morse också, lite mindre i alla fall. 

Det snöade på förmiddan men ganska glest och små flingor, ökade inte så mcket, tack och lov.

Just nu är det 3,5 grader kallt och mera får det gärna bli för mig.

Jag var ute och skottade i två timmar inklusive vedfraktandet, nyttigt med motion och frisk luft.

 

Det är inte utan att jag känner mig omgärdad av vinter nu...

  

 Anders var in nyss och sa att han inte skulle köra bort snön förrän i morron. Och det är ingen brådska för mig, jag ska inte ut förrän i morron.

Han hade sovit en timme den gångna natten och kände inte för snöröjning ikväll.  Det gladde mig att han lejt bort sin resa ner till Värmland, det hade han inte orkat så trött som han var nu.

 

I morron är snöröjaren här igen, sa han...

 

Tokstollarna, kriminella, i Brasilien som tagit efter tokstollarna i USA och det som de gjorde i Kapitolium för två år sedan, bröt sig in och raserade i lokalerna.

På grund av missnöje med valutgången, det också lika på båda ställen.

Att inte vuxna människor har bättre vett är mer än beklagligt.

Och Trump och Bolsonaro var också så lika som presidenter, lika galna som sina anhängare. Och då går det så här, ingen hejd på hur de bär sig åt. Det är bara att hoppas på att de får sona sina brott riktigt rejält.

Jag läste på Facebook en kortis om att Bolsonaro firat nyår hos Trump, han stack från Brasilien innan det hände, för att klara sig utan anklagelser för det som hänt, antagligen. Sanningshalten om nyårsfirandet känns lite osäker eftersom det varit så tyst omkring just det?

      

 

Nu känner jag för att vara ledig resten av kvällen,känns som att jag gjort rätt för mig i dag.

 

Dagens namn är: Sigurd och Sigbritt, grattis till er!

En med namnet Sigurd har det funnits i Bellvik, som också han for från Bellvik i tidig ungdom, jag har aldrig sett honom. Han hette Sigurd Wiklund.

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Mitt vinterland!

Hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards