oskmar

Alla inlägg den 19 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 19 januari 2023 16:17

 

Klockan 16.00, det skymmer och kvällen närmar sig...

  

Den snö som kom sent igår kväll och under natten tog jag hand om i morse.  

Och jätteskönt att det inte snöat i dag!

Nu på eftermiddan har det varit riktigt fint i omgivningarna och under dagen några få grader kallt.

Just nu är det 4,8 minusgrader, en bra dag vädermässigt.

 

Härligt med öppningar i molntäcket som den här eftermiddan har bjudit på!

 

Min läkare från Umeå har ringt i dag och proverna som jag tog förra veckan såg bra ut och det känner jag mig nöjd med, mer än nöjd!

  

När jag varit inomhus är det radion som stått för alla mina upplysningar om vad som hänt i min omvärld och långt ifrån min omvärld, i andra länder tänker jag då på.

Det hinner hända mycket på ett dygn, en del är intressant, en del är vedervärdigt och del mindre vedervärdigt. Men något särskilt glädjande för mänskligheten har jag inte hört. Men det händer så mycket oroande så de hinner nog inte med något annat.

  

De två bröderna som sysslat med grovt spioneri för Ryssland har fått sin dom idag, den äldre livstid, den yngre 10 år.

Båda nekar, så klart till brott som vanligt och försvaret hävdar att de borde frikännas.

Hur de kan förklara att det är rätt och riktigt det som de båda gjort, det är för mig obegripligt. Domen ska överklagas säger försvaret och det blir mera pengar till dem, försvarsadvokaterna.

Visst tycker jag att det ska finnas ett försvar men många gånger är jag mer än förvånad och då tänker jag, ja, det blir ett rejält arvode till då.

Bedömningen av dem som jag hört i dag prata om de båda bröderna är att de gjort detta enbart för pengar, de har sålt Sveriges innersta hemligheter till Ryssland. Fy för dem!!!

 

Dagens namn är: Henrik och Henry, grattis till er!

 

I Bellvik fanns en med namnet Hinrik Ersson på 1800- talet, Henrik blev nog Hinrik på den tiden. I Kyrkboken står: "Drunknade av oförsiktighet vid Lappviksudden när han ensam skulle ditföra en ko som i båten ej ver nog fastbunde."

Han var endast 36 år när olyckan hände.

Detta blev hans öde, det var farligt att ta en ko upp i båten, så klart.

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Lite lättare skyar i dag än tidigre i veckan, det välkomnas!

Hej då och ha det gott!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards