oskmar

Alla inlägg den 25 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 25 januari 2023 17:36

 


Så här såg det ut igår.

 

Och så här ser det ut i kväll, det är stor skillnad på landskapsbilden från den ena dagen till den andra.

    

Kväll igen och fort gick det!

Och nu befinner jag mig i ett helt annat landskap än vad jag gjorde igårkväll vid samma tid. All snö från träden ligger nu på marken och snön från taken, inte alla, ligger också på marken, från ladugårdstaket har den fått en rejäl skjuts och ligger långt ut på gården, flera ton. Det taket är ju nytt och blankt så där blir det fart, men det kan jag nog bara titta på.

Men Anders har ringt sedan han kom hem och säger att John kommer i morron och ska ta bort den med traktor och skopa, det är nog det enda raka, snöspadar hjälper föga.

Jag har ju gått hoppats på att det skulle rasa från vedboden också i dag, men det taket är betydligt trögare så där hänger snön kvar ännu, om det inte rasar under natten eller ikväll, för än är det plusgrader.

Jag har inte vågat hämta någon ved idag, in till ladugården tar jag mig inte och jag ville inte ta risken att det rasade över mig eller att jag blev instängd i vedboden av en rejäl snödriva framför dörröppningen.

Nu får jag hoppas på morgondagen och John, att han även skottar av taken som snön ligger kvar på, om den inte rasar under natten, nu är dessutom snön jättetung av tövädret.

 

Tonvis med snö har rasat från taket och långt ut framför. Jag tänker inte försöka skotta, det är skrattretande om jag skulle ens pröva.

  

Just nu är det 2,3 plusgrader och glittrande is ute på gården, samt friska vindar.

  

Nu är hela den muslimska världen i enormt uppror på grund av Paludans koranbränning. Jag har nyss sett på TV hur de bränner svenska flaggan och trampar och spottar på den. Det var till och med en gubbe som slet sönder en flagga med tänderna, hur galna som helst.

I dag fick jag veta att Sverige Demokraternas egna tidning, kommer inte ihåg vad den heter, för jag brukar inte läsa såna tidningar, men i alla fall var det den redaktionen som bjudit hit Paludan de hade till och med betalat hans avgift för demonstrationstillståndet. Så egentligen är det Paludan och Sverige- demokraterna som retat upp alla muslimer till detta vansinne.

Och i förlängningen att Sveriges Natoansökan fått tvärstopp i ännu högre grad från Erdogan. Tycker de att det gjort det bra nu?

Ja, vad ska man bli förvånad över i dag, det känns som att det kan komma vad som helst. Jag tycker det är upprörande att se en hel värld av vuxna män stå och spotta, bränna och trampa på en flagga, som arga och griniga dagisungar.

        

Fast de är inte onda, bara charmerande, barnen alltså!

  

 

Dagens namn är: Paul och Pål, grattis till er!

 

Det har funnits en med det namnet i Bellvik, nämligen Paul Näsström men som lämnat jordelivet.

 

Ha en fortsatt bra onsdagskväll, vi ses!

 

Så här såg det ut före mörkrets inbrott.

Hej då för denna kväll!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards