oskmar

Alla inlägg den 5 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 5 januari 2023 16:57

 

Förvånansvärt nog åt jag upp nästan allt i dag. Och det ständiga sällskapet finns på plats som alla måltider, penna och korsord...

  

Den här dagen har varit helgrå, ingen sol. Ungefär 1 cm snö har fallit. Det var 16-17 grader kallt i morse, mindre kallt under dagen.

Just nu är det 9,7 minusgrader och fortsatt molnigt.

 

Och en portion efterrätt slank också ner...

  

Hahaha, Putin har utfärdat vapenvila inför deras julfirande, det ortodoxa som de firar i Ryssland börjar nu.

Jag tror att de är "kulslut" och måste ta det lugnt några dagar, eller är det rent narrativ, som vanligt. Eller, han försöker visa att han har mänskliga känslor i kroppen och tänker på sina soldater.

Det blir spännade att se hur mycket han menar med detta.

    

I dag dök Laila upp första gången sedan före jul. De har hostat och snörvlat i Knackitorpet sedan julafton. Men jag har klarat mig från att smittas, jag var där på julafton och på natten blev Anders sjuk.

Det om något är väl ett bevis att det är bra med vaccin, både mot covid och influensa.

Det var inte covid Anders och Laila hade, möjligen influensa, för covidsprutor har de också tagit. De har gjort snabbtest när det gäller covid.

Jag har tagit 5 covidsprutor och en mot influensa och det gör susen, tror jag.

  

Ja, nu har vi avverkat både jul- och nyårsfirandet och är inne på trettondags- helgen och det har ju som vanligt gått fort som bara den.

Nästa fredag är det dags att plocka bort allt jag dragit fram, det är roligare att ta fram julen än att plocka bort den.

Trots att jag varit sparsam i år, mot andra år så kommer jag tycka att det är alldeles för mycket, men det beror ju enbart på mig som inte kunde låta bli, det blev lite då och då. Men jag får köra på i min fart, det blir kanske två - tre dagar, jag plockade ju inte fram allt på en dag heller så.

  

Det är verkligen svårt för USA att tillsätta en ny talman, han har satt sina spår, den Trumpen som var förre presidenten och inga trevliga spår.

Hur länge ska de bli tvungna att stå ut med spåren, det är så dumt så klockorna stannar. Har de inte förmågan att se vad han ställt till med?

 

Och efter det svenska valet känner man inte igen sig när det gäller de fagra löftena, som de trodde att det var bara att genomföra, eller?

    

Dagens namn är: Hanna och Hanneli, grattis till er!

 

Hanna var min mors namn och två av hennes barnbarnsbarn har även fått namnet Hanna. Vackert namn tycker jag och bra att det finns kvar i släkten.

 

Ha en fortsatt bra trettondagsafton, på återseende!

 

Det är kväll nu och lyktan är tänd...

Hej då och ha det bra!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards