oskmar

Alla inlägg den 20 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 20 januari 2023 16:53

 

Stackaren, den har tappat alla kompisar! Den här veckan har den varit ensam alla gånger den varit förbi här.

  

I morse kom helt plötsligt ett ymnigt snöfall, något oväntat för mig den här dagen.

Jag kollar YR alltid det sista jag gör på kvällen, även igårkväll, halv tolv.

Det skulle inte bli någon snö på fredagen enligt YR, men likt förbaskad så snöade det i morse, ymnigt.

Det slutade vid tiotiden som tur var och solen började tränga undan molnen och det blev en jättefin dag. Det var omkring 15 grader kallt vid sextiden, även därför trodde jag inte på snö, fel, fel.

Just nu är det 17,5 grader kallt och jag går inte ut för att titta på himlen för jag fryser sedan jag var ute och skottade snö i morse.

Så länge sitter mina fryskov i, tur jag har en stor vedspis för den värmer gott.

 

Det här ingick inte i mina förväntningar för fredagen...

  

Laila har nyss varit hit med posten och jag har fått kallelse till Lycksele lasarett den 6 februari, det gick ju snabbt ändå. Jag fick meddelande i december om eventuell tid i februari, alla klagar hur de får vänta och jag tänkte att det skulle inte gå så snabbt.

 

Men det ändrade sig och blev solsken!

        

Jag såg på polisens pressträff i dag om alla sprängningar, skjutningar och nu även bränder som varit sedan jul.

Och det var verkligen en uppgång och i Stockholms området alla händelserna.

Ja, nu får de se, att det gör sig inte själv att få slut på kriminella gäng, som det lät till exempel för ett år sedan, eller har låtit i flera år, ända tills efter valet, då blev det annat ljud i skällan.

Största anledningen till det hela är knarkets flöde, mest i Stockholm men även i andra stora städer. Men tyvärr har denna ohyra spridit sig till småstäder och små orter på landsbygden också.

När ska det gå upp för folk att knark bara förgör och att det är farligt!

Det värsta är väl ändå att barn lockas in i detta elände, kriminalitet och knark och därmed förstör sina liv.

    

 

Dagens namn är: Fabian och Sebastian, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på fredagskvällen, på återseende!

 

Ja, jag ser inte mycket av grillstugan från köksfönstret nu.

Hej då för ikväll!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards