oskmar

Alla inlägg den 17 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 17 januari 2023 16:41

 

Jag har inte tagit några nya bilder i dag, det blir en från förra veckan, som det är lite färg på.

  

Hela eftermiddan har himlan varit helgrå, i morse kunde jag skymta någon liten ljusning på en del ställen, men de var få och de var små.

Men det har inte fallit någon snö än så länge, men att den kommer är ju  tvärsäkert. Det var omkring 20 grader kallt i morse och det har varit mellan 15- 18 under dagen, av och till. 

Just nu är det 5,6 minusgrader, oroväckande.

 

Tallarna har överrockar på sig dagen till ära...

  

Jag var till Dorotea i morse och jag åkte med Nils Gunnar den här gången, vi var ute rätt så tidigt och jag var hemma tidigt, skönt.

Borta bra men hemma bäst!

Under eftermiddan har jag hunnit göra en del nytta, det lilla som fattas tar jag tag i nästa dag.

 

Det finns rejäla snödrivor nu...

 

I dag har det varit en hel del kritik mot utgången av idrottsgalan igår kväll och jag håller verkligen med. Det kändes som att det var bara en som fick alla priser. Inte för att missunnar honom, men hela kvällen satt jag och väntade på att höjdhopparen Armand Duplantis skulle tilldelas ett pris, men inget alls fick han. Otroligt tycker jag, han är ju så fantastisk så man häpnar, han flyger över ribban gång efter gång, som en fjäril och ökar hela tiden cm efter cm. Vilken stjärna! Och han fick inget pris!

Och det är många med mig som tycker att det var helt galet.

  

Nu har jag sett på TV en stund och bland annat en professor, rysskännare som berättade om rysk propaganda. 

Jag i frågasätter starkt deras förstånd som går på såna galenskaper, både de som sprider poropagandan och de som tar in den.

Nu handlade det om västvärldens folk, som vi tillhör. De kör med bland annat, att små barn i väst föds upp i laboratorier och är omedvetna om att de har föräldrar och blir där efter. Man fick även se exempel på det som de i Ryssland inbillar sina barn om västvärlden.

Men hur är de funtade egentligen, dylikt hade jag inte trott? Hur kan de vilja förvrida skallen på folk på detta vis och på sina barn?

  

Ja, mycket ska man höra innan öronen ramlar av!

 

Dagens namn är: Anton och Tony, grattis till er!

 

Ha en forsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 

Ja, tänk om det fick vara så här grant i morron ändå, men det ska snöa säger de...

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards