oskmar

Alla inlägg den 23 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 23 januari 2023 17:21

 

Vid niotiden i morse, supergrann himmel!

  

Vacker morron, men dagen har varit molnig.

Men jag är ju nöjd med de dagar som inte snöar på. Träden och stora kvistar på träden knäcks runt omkring mig, så nu är jag ängslig hur jag ska klara bilen undan takras och träd som faller.

Det är många träd här nu som topparna har fallit på och tjocka stora grenar ligger lite här och där som inte stått pall för snötyngden. Nu ska det tydligen bli töväder endera dagen, då beror det på hur länge det räcker och hur mycket det hinner göra åt den hårt fastfrusna snön. Det verkar som att det ska vända till kyla igen efter någon enstaka dag.

Ja, jag kan inte göra något åt det annat än hoppas att det går vägen.

 

Det var drygt 20 grader kallt i morse och därmed en vacker morron, men som blev molnig sedan.

Just nu är det 9,5 grader kallt och himlen verkar full med moln för jag ser inga stjärnor. De kan hinna komma, det gjorde de i gårkväll också fast senare under kvällen.

 

Starka färger därovan på morron!

 

Huvvaligen vilket bråk och stök det är på alla håll och kanter nu!

Och Erdogan blir större och större i orden och hotar om allt möjligt om inte Sverige tar i med hårdhanskarna och ändrar lagarna, antagligen till att vi har identiska lagar som Turkiet för att han ska bli nöjd.

Det som retat upp honom till max nu det är ju danskens koranbränning i helgen. Natomotståndarna njuter ju så klart för  att det kommit dithän att det inte blir ett ja från Turkiet, som det låter för dagen.

Liksom den här potentaten som är i full färd med att kriga och släcka en massa  människoliv och förstöra en hel stat med sitt galna krig.

Hur det ska gå med Nato ansökan det står tydligen i stjärnorna?

Han njöt i fulla drag Erdogan när han inför sitt folk idag skällde ut Sverige och han fick långvariga applåder.

Han njuter nog också i fulla drag av att hålla Sverige i anspänning i det här läget och att han helst vill se regeringen krypa på knä inför honom.

Hur ska det sluta?

          

 Jag blir galen på alla urtokiga gubbar i världen, den ene värre än den andre!

Vad är det för fel på dem?

Jag säger som `n Johan Sandin sa: "Bunta ihop dem och sänk dem i havsens djup".

 

Dagens namn är: Frej och Freja, grattis till er!

 

Och grattis till mitt lilla barnbarnsbarn Freja!

      

 

Ha en fin avslutning på måndagskvällen, vi ses!

 

Det är med glädje man tittar ut och det ser ut så här på morron!

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards