oskmar

Alla inlägg den 14 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 14 januari 2023 17:38

 

Nu är det bara en amaryllis och två julstjärnor kvar av det röda, allt det andra har jag burit undan...

  

Vi fick en fin dag till och jag är tacksam för det.

Det var nära 15 grader kallt i morse och under dagen har det varit det som gällt, eller mer.

Det är bra när det är kallt för då är som regel himlen klar och ingen nederbörd faller. 

Ja, jag ringaktar inte nederbörd, men nu har vi fått snö så vi klarar oss ett bra tag. Men jag vet att det är vad som väntar oss i morron, men önska kan man väl göra.

Just nu är det nära 18 grader kallt men inomhus har jag det varmt och skönt, tack och lov. Det är inte alla förunnat.

 

Solen har hittat björkstammarna för att belysa...

    

I dag har det varit våldsamma beskjutningar i Ukraina, de har fått tillbringa dagen i skyddsrum och i tunnelbanan för att skydda sig, arma människor.

Landet mals sönder till stenrösen, det ser fruktansvärt ut på de filmer som kommer med nyheterna på TV:n.

När ska det vända? Till Ukrainas fördel!

    

Sedan halv nio i morse till klockan fem i kväll har jag plundrat och ställt undan och burit ut julen.

Ja, jag satte mig ner och fikade klockan elva och har slängt i mig lite ätbart för en stund sedan. Men mer gör jag inte den här dagen!

Kan det vara nyttigt att "gamfolke" jobbar på dette viset?

Ja, jag tror faktiskt att det är nyttigare än att jag suttit i en fåtölj och degat med en ask praliner inom räckhåll.

  

Jag hade så tur att Michael kom in för att säga hej när han skottat klart åt Tomas. Då hade jag lyckats bära granen ut i hallen och han tog den och bar den vidare till det nedre huset, utan att jag behövde be om det, men som inte jag kunde själv. Tack för det Michael!

 

När det är klart väder märks det faktiskt att dagen blivit längre!

  

Nä, nu tänker jag göra kväll och sätta mig vid TV:n!

Nu har det hunnit bli 19,7 grader kallt, bra då snöar det inte i alla fall!

 

Dagens namn är: Felix och Felicia, grattis till er!

 

Ha en fin fortsättning på lördagskvällen, vi ses!

 

Hej då och ha det bäst!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards