oskmar

Alla inlägg den 6 januari 2023

Av Elsa Mårtenzon - 6 januari 2023 17:01

 

Det snöar på bra nu, det kommer märkas när morgonen gryr, då syns mängden som landat.

  

Snön vräker ner och det har den gjort sedan halv tolvtiden i dag.

Än så länge är det lätt och flygig snö så det finns mycket luft i den där den ligger.

Det ska enligt YR snöa både natt och dag i flera dygn nu, så jag är övertygad om att jag kan hålla mig för skratt och flera med mig.

I dag har det varit omkring 9-10 minusgrader och blåst kallt, inte hård blåst än så länge. Men det behöver inte blåsa hårt för att den här snön ska flytta på sig och jag vill inte få den in i vedboden.

Men jag är jätteglad att min bil fortfarande står i garaget i Knackaitorpet!

Just nu är det 8,3 grader kallt och ymnigt snöfall.

 

Det har varit glesare mellan flingorna ibland under dagen...

  

Inte sett till några grannar i dag, inte hört ifrån någon heller.

Men har hört en del intressant på radions P1, tur att den finns.

  

Ja, att Putin utlyste ensidig vapenvila från klockan tio i morse, den har naturligtsvis inte hållits, det var det heller ingen som trodde på. 

En storlögnare kan ingen tro på, det är bara hans landsmän som förts bakom ljuset i åratal och stängts ute  från all sanning, som "tror" på Putin. Eller de vågar inte annat än låtsas tro på lögnerna.

I dag har han bland annat frotterat sig med prästerna i kyrkan. Jag tycker att dessa präster eller vad de kallas borde skämmas, att stå tillsammans med Putin, den onde, han måste ju vara bror med själva satan. Är det inte han som de predikar emot?

Eller tycker dessa kyrkans män att det är ett krig som är fullt rätt att föra?

Förresten, det finns inga krig i världen som kan försvaras som rätt och riktigt!

      

 

Dagens namn är: Kasper, Melker och Baltsar, grattis till er!

 

Ha en bra fortsättning på Trettondagen, vi ses!

 

Ha det gott och hej då!

 

Förr förväntade man sig en tö till trettondagshelgen, men det är andra tider nu, inget är sig likt.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards