oskmar

Alla inlägg den 3 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 3 december 2022 17:22

 

Men kolla, solen!

  

I dag har det varit kallaste dagen hittills, det var 13 minusgrader i morse och omkring 10-12 under dagen.

Och faktiskt så tilläts solen komma fram i dag för att skina klart och det var roligt efter en mängd dagar med helgrå himmel.

Just nu är det bara 10 grader kallt, i så fall, kallvädret ger vika snabbt då var det ju bara en kort visit. Jag trodde att det skulle bli kallare och kallare nu framöver.

 

Välkommen sol!

Jag har satt upp en volang på ladugårdstaket, det är ju snart jul.

  

 Nu har jag satt mig ner och bestämt att, jag gör inte mera i dag.

 

Jag har bakat drömmar under dagen och eftersom det tar så lång tid att grädda just drömmar, 20 minuter varja plåt, så har jag städat köksskåpen under gräddningstiden, och nu är det gjort samtidig med kakbaket.

Oj, vad jag fick mycket ledig plats över i skåpen när jag slängde allt med utgånget datum. Det har jag inte gjort sedan jag städade skåpen förra julen.

Det blir en hel del som jag handlar utifall jag har slut när jag är på affären, fel av mig så klart, nu ska jag skärpa mig och kolla vad jag har och inte har innan jag far hemifrån.

  

I dag ringde kvinnan från Umeå som hade ringt prästen i Dorotea och frågat efter Harry Wallin och jag var tvungen att be henne ringa i kväll istället.

Hon har inte ringt ännu, har väl fått förhinder. Hon föreslog klockan sex ikväll och nu är klockan sju.

Ja det får väl bli när det blir.

Nu är det snart dags för nyheterna och det måste jag se.

 

Dagens namn är: Lydia, grattis till er med det namnet!

 

Ha en trevlig lördagkväll, vi ses!

 

Klar himmel och solsken, inte illa den 3 december!

Hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards