oskmar

Alla inlägg den 29 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 29 december 2022 15:59

 

Det får bli en bild med solsken, trots att den idag har varit väl dold hela dagen.

  

En snörik dag, allt har gått i vitt, jag har knappt sett ner till sjön under dagen.

Enligt YR så ska det snöa hela natten och i morron, inte så bra. Det är snöflingor i mannagrynsstorlek och då brukar det vara tung snö. Hoppas att det inte börjar blåsa, men det finns med i rapporterna det också.

Just när klockan är, bara, 16.00 är det 4,5 minusgrader och fortsatt snöfall.

Nu när klockan är halv tio är det bara 1,6 minusgrader och uppehåll för tillfället på snöfallet.

 

Jag kommer inte göra klart här utan bara förbereder för fortsättning senare, återkommer.

 

Ja, nu är jag här igen och klockan har hunnit till nästan halv nio nu.

Och jag skulle inte tagit någon paus för den blev "misslyckad".

Jag köpte revbenspjäll före jul och idag skulle jag laga till dem till middag.

Hittde ett nytt recept före jul med rubiken: "Smaskiga spjäll" och efter att jag ätit dem har jag ändrat rubriken till "Blää", inte gott!

Jag följde receptet till punkt och pricka men drog ner på honungen till en matsked till istället för två, eftersom jag inte gillar sött kött.

Och med så många olika ingredienser så trodde jag att det skulle bli gott, men pyttsan heller!

Göte brukade säga när jag provat ett nytt recept och jag var missbelåten: "Men varför gör du inte som du gjort förut då, det var ju inget fel på det?

  

 

Sol ute sol inne, sol i hjärta sol i sinne, ja, det kan man hoppas på!

      

Nyss ringde Matti och sa, att de skulle komma och hälsa på i morron, det blir kul. Men det finns en risk, att jag pratar ihjäl dem. Men jag sa åt honom att du får säga till om ni blir less på mitt prat. Jag passar ju på när jag får chansen och märker det inte förrän de åkt hem.

 

Dagens namn är: Natalia och Natalie, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Tomten spanar efter månen, precis som jag gör...

Hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards