oskmar

Alla inlägg den 12 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 12 december 2022 16:36

 

 

Har inte tagit en enda bild i dag, tar en i högen som redan finns.

    

Nu är det vinter på riktigt, tur att det inte blåser med det här gradantalet som råder nu.

Det var väldigt grant på himlen när jag åkte hemifrån i dag, så länge solen fanns uppe i det blå. Då fanns det lite moln som blev belysta och de molnen glimmade i röd/orange färg. Jag satt då i bilen och hade inte lust att stanna för att föreviga grannlåten.

När jag kom hem var det 18 grader kallt och himlen var ljust turkos.

Just nu är det 20,8 grader kallt och mörkret har för länge sedan gjort sitt intåg och om jag inte går ut så ser jag inte mer än det jag beskriver ovan.

 

Inte idag, men inget fel på den utsikten, tycker jag.

  

Jag har varit till Hoting och klippt håret i dag och efter det handlat litegrann på ICA. Sedan raka vägen hem, gjorde eld i spisen för att hjälpa bergvärmepumpen som går för högtryck nu i kallvädret. 

Och el-priset stiger i höjden när kallvädret infunnit sig.


Det blåser frisk nu på chefsnivå inom polisen, inte bra. De borde ha annat att syssla med än sabba förtroendet för sig själva.

Någon av de högsta trodde nog att det skulle blåsa över och bara falla i glömska, men där trodde han fel.

Precis nu meddelades det på nyheterna att polischef Löfving ska omplaceras.

Ja, så kan det gå när inte haspeln ligger på. Han har nog ett och anant att ångra nu i sitt uppträdande och sätt att vara.

    

 

Dagens namn är: Alexander och Alexis, grattis till som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra måndagkväll, vi ses!

 

Solens strålar, till glädje för oss alla av och till...

Hej då för den här kvällen!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards