oskmar

Alla inlägg den 20 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 20 december 2022 16:51

 

Jag har inte tagit några bilder i dag men kör med de tidigre, jag har gott om dem. 

  

Hej igen!

Ja, så var det kväll igen och ingenting uträttat, men det får väl bli som det blir.

Det här trappäventyret har ställt till det för mig, nu måste jag besöka sjukstugan en gång i veckan igen som för sex år sedan.

Trodde det skulle lösa sig själv, men så fel jag hade.

 

Vädret idag började heller inte så bra, men jag måste säga, jag trodde det skulle bli värre. Jag fick köra oplogad väg både dit och hem, men blev glad när jag kom till vägen hit ner och den var plogad.

Men jag blev "aningen" mindre glad när jag såg att nån varit här och försökt flytta på grusgången utanför huset.

Jag är så trött på denna grusgång och skulle blivit glad om det blev flyttad ut i sjön, den har inneburit en massa jobb varenda vår hittills och inte blir det mindre nu när våren kommer.

 

Just nu är det 5 grader kallt och molnigt vad jag förstår för jag ser inga stjärnor på himlen.

 

Nu är det inte bara frost på träden som här, nu är det snö också.

    

Jag har slutat skicka julkort numera, men har fått några som jag tackar för, det är alltid kul att få en personlig julhälsning i sin hand.

Jag tar den enklare vägen nu när det gäller julhälsningar och skickar dem med hjälp av Facebook och via bloggen.

Så tack till er som skickat julhälsningar till mig i år också och naturligtvis kommer en hälsning från mig också och en önskan om att ni får en riktigt fin jul och ett gott nytt år också.

Ett extra tack vill jag rikta till Anita och Kjell som förutom jul- och nyårshälsning gav mig en fin "utnämning" och jag skickar en likadan till er i dubbel bemärkelse, ha det så gott!

      

Dagens namn är: Israel och Moses, bibliska namn helt och hållet tror jag, grattis!

Men jag kände en, som inte finns i livet längre som hette Israel och som köpte tunnbröd av mig förut. Han var från Lövstrand, jag har inte hört någon mer som har det namnet, i närheten i alla fall.

 

Ha en bra fortsättning på tisdagens kväll, vi ses!

 

Hej då för den här kvällen och ha det bra!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards