oskmar

Alla inlägg den 17 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 17 december 2022 17:05

Vid klockan ett idag hade det hunnit bli rätt mycket moln.

    

Jag väntar nu på att det ska bli mildare, nu har vi provat länge nog på kylan, för den här gången.

Det var 24 grader klockan sex i morse, under dagen har det varit som minst 22 minusgrader. Men det är ju vackra vinterdagar med sol några timmar, annars skulle det vara ganska mörkt om det var moln istället.

Just nu är det 21,4 grader kallt, jag tror det har blivit moln för jag ser inga stjärnor, än i alla fall.

Men de nätter som har varit under den här veckan har himlen verkligen visat upp hela skaran av stjärnor och månens sken har varit bländande skarpt.

 

Här har rådjuren grävt efter mat...

  

Ja, vad har jag sysslat med i dag då?

Pyntat lite smått och nu får det nog räcka för min del, har inte den gnistan längre. Inte så roligt att sitta och titta på det ensam.

Jag har inte fått julgranen på plats, men det beror på det kalla vädret, sedan den är klar så får det vara nog för den här julen.

 

Vilken tur att de äntligen fått de förrymda gorillorna tillbaka in i hägnet.

Det har enligt mig förstorats upp till nära nog samma nivå som eländet i Ukraina. Nog är det väl synd om djur i det läget och som inte är i sin trygga tillvaro där de hör "hemma", men någon måtta får det väl ändå vara. 

En händelse av så stora mått som det tillmätts tycker inte jag att det är, att varje nyhetsutsändning ska bestå till en stor del av detta.

Men nu är det väl färdigpratat om det, från min sida också.

 

I dag har jag fått höra en glädjande nyhet, för min del, som gladde mig enormt mycket! Nu hoppas jag på den bästa utvecklingen i detta framöver!

    

 

Jag har inte haft någon kontakt med yttervärlden i dag, utanför Näset, annat än ett telefonsamtal, men det är jag van.

 

Däremot har jag sett rådjur hela dagen här och de håller på att "odla" upp marken överallt här. De sparkar undan snön ner till gräset och gnager sedan på det frusna gräset, det är vad de lever på nu tydligen. Det blir inte vackra spår efter dem, men det snöar väl över sedan.

 

Dagens namn är: Stig, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt fin lördagskväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards