oskmar

Alla inlägg den 13 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 13 december 2022 16:40

"Natten går tunga fjät". Luciamorgon på TV.

  

Hej på Luciadagen!

I morse när jag kom ner, kvart över sex var det 24 grader kallt.

Burr, men det var bara hälften av vad vi hade 1986, det år vi flyttade hit!

Det kändes betydligt mera med 48 grader, det brände inte i näsan när jag gick och hämtade ved i morse. Så varför klaga?

Under dagen har det varit två till tre grader mindre än i morse.

Just nu är det bara 20 minusgrader, så lite mindre kallt än så länge.

Ute ligger ett gnistrande vitt täcke som är strösslat med miljarders, miljarders diamanter. Det är vackert när det är kallt, jag tittar gärna på grannlåten men bara genom fönstren.

 

Bergvärmepumpen "dånar" i stort sett hela tiden nu, det är inte bra, för nu behöver el-patronen slå till som hjälp och det kostar skjortan. Nyss sa de på nyheterna, att i morron blir det dyraste el-priset hittills.

Det tar inte så mycket att släcka ledlampor, så jag eldar vedspisen istället när jag sparar på elen.

 

I den här går det inte åt någon el-ström, bara ved som värmer mycket godare.

    

Eftersom jag tycker att jag fick misslyckade lussekatter i år så har jag bakat två saffranskakor istället idag, men nu ger jag mig.

 

Nu har jag inte tid längre här, annat väntar.

 

Dagens namn är: Lucia, grattis till alla Lucior!

 

Ha en fin fortsättning på Luciadagen, på återseende!

 

Hej då för denna kväll!

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards