oskmar

Alla inlägg den 8 december 2022

Av Elsa Mårtenzon - 8 december 2022 16:42

 

Nu är vintern kommen på riktigt!

    

Det var rätt mycket snö i morse när jag kollade läget.

Men vilken tur att det inte snöat i dag, det räcker som det är ett bra tag nu. Jag behöver inte mer om jag får bestämma, men det får jag ju inte.

Det har varit omkring 8-10 grader kallt från morron och till nu och "kallsnåa". 

Just nu är det 8,9 minusgrader och det är jag bara glad över, så länge det varar.

 

Snötyngd på grenarna och mera kan det bli...

  

 Så fort ljuset kom i morse gick jag ut för skotta det jag kunde.

Jag var så blåögd till att börja med att jag skulle börja med att hämta veden, men fick ge upp för snön gick över skoskaften och det skulle blivit för tungt.

Jag fick ta snöspaden istället för sparken och skotta ett spår fram till vedboden och en "parkeringsplats" för sparken.

Och sedan fick jag ge upp skottandet långt innan jag skottat det som jag tänkt att göra, det gjorde för ont och jag vågade inte ta risken. Klenfia!

Jag hoppas kunna göra ett ryck i morronbitti istället.

 

Ojdå! Nu ser jag en stor traktor utanför här som skottar, det kan då inte vara Anders som befinner sig nånstans uppe i Norrbotten.

Kanske Michael då, hoppas det!

Det verkar vara Michael och han har inte kört med snöslunga utan trampat åt snön, nu är han klar här och har gett sig iväg till Knackaitorpet.

Och jag hoppas att det är bättre med mig i morron så att jag får bort all snö på bilen och kan skotta fram den i morron då jag behöver den på måndag.

Nää, vintern är inte rolig numera, tycker jag!!!

 

Bilen är inte rolig på vintern, fy!

  

Dagens namn är: Virginia, grattis till er som heter då!

 

Ha en bra fortsättning på torsdagskvällen, vi ses!

 

Därinne i mörka skogen kanske tomten står och spanar på mig.    

Hej då för ikväll!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards